Είναι η μεγαλύτερη σωζόμενη αρχαία γειτονιά της Αθήνας. Επί 13 αιώνες (από τον 5ο αι. π.Χ. έως τον 8ο αι. μ.Χ.) στους δρόμους, τα σπίτια, τα λουτρά και τα εργαστήριά της χτυπούσε η καρδιά της πόλης. Και τώρα η ανασκαφή που βρίσκεται κάτω από το Νέο Μουσείο Ακρόπολης ετοιμάζεται για να υποδεχθεί τους πρώτους επισκέπτες, που μέχρι τώρα αρκούνται να την κοιτάζουν από ψηλά, κάτω από το γυάλινο δάπεδο. Και με τη λειτουργία του επιτόπιου μουσείου θα ολοκληρωθεί το εκθεσιακό πρόγραμμα του μουσείου. «Πρόκειται για ένα τεράστιο έκθεμα που επιτρέπει στο μουσείο να συνδυάζει μαζί με τις υψηλές στιγμές της Αθήνας και στιγμές της καθημερινότητας, όπως αποδεικνύεται από χιλιάδες ευρήματα», λέει ο πρόεδρος του Νέου Μουσείου Ακρόπολης, καθηγητής Δημήτρης Παντερμαλής .
Ωστόσο χρειάζεται ένας χρόνος υπομονής για τους επισκέπτες του μουσείου (που θα ξεπεράσουν τα 2 εκατομμύρια μέχρι τα πρώτα γενέθλιά του, στις 20 Ιουνίου), αν και σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό η 4.000 τ.μ. ανασκαφή έπρεπε να ανοίξει νωρίτερα. «Θέλει τον χρόνο της» είναι η απάντηση του κ. Παντερμαλή στα «ΝΕΑ», ο οποίος τονίζει ωστόσο πως το μουσείο κατάφερε να ανοίξει σε χρόνο ρεκόρ. Αφού συντηρηθούν τα ευρήματα και οργανωθούν διαδρομές, οι επισκέπτες θα περπατούν στην αρχαία αθηναϊκή γειτονιά και σε κάθε βήμα θα βρίσκονται σε διαφορετική εποχή. Τη μια στιγμή θα στέκονται σε ένα σπίτι του 5ου αι. π.Χ. με τον ανδρώνα του και θα περνούν δίπλα σε μια δημόσια κρήνη του 4ου αι. π.Χ. και πιο κάτω θα βλέπουν λουτρά και αποχωρητήρια (2ο-5 αι. μ.Χ.), κτίρια με πλακόστρωτες αυλές, δρόμους και πηγάδια, όπως εξήγησε η ανασκαφέας του χώρου, αρχαιολόγος Σταματία Ελευθεράτου. Ενδιαμέσως δε, θα τοποθετηθούν προθήκες με χαρακτηριστικά από τα χιλιάδες ευρήματα που έχουν έρθει στο φως.
Χρειάστηκαν οκτώ χρόνια ανασκαφών για να αποκαλυφθεί η γειτονιά που αναπτυσσόταν στις πλευρές δύο ανηφορικών δρόμων κάτω από τον Ιερό Βράχο. Και 109 μηνυτήριες αναφορές έγιναν από τους περιοίκους για καταστροφή αρχαιοτήτων στο οικόπεδο των 8.700 τ.μ., εκ των οποίων 4.000 τ.μ. αρχαιοτήτων είχαν ήδη καταστραφεί από προηγούμενες χρήσεις και 500 τ.μ. απομακρύνθηκαν για να κατασκευαστούν τα υπόγεια του μουσείου. Για τη θεμελίωση του κτιρίου διαλύθηκαν μόλις 6,13 τ.μ. από τα αρχαία κατάλοιπα.
Εικόνα όμως θα αποκτήσουν οι επισκέπτες και για τις αρχαιότητες που χάθηκαν στα έργα του Μετρό. Πάνω στη σχάρα εξαερισμού και στον χλοοτάπητα που καλύπτει την ταράτσα του σταθμού με πλέγμα και χρώμα θα υποδηλώνονται ο δρόμος, τμήμα λουτρού και κτιρίου, μέρος των οποίων σώζονται στην ανασκαφή.
Πηγή: άρθρο - "Τα Νέα" (19.03.2010).
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου