Σε ποιον θα τρέξετε να πείτε για τις νέες επαγγελματικές σας αρμοδιότητες; Ποιος είναι ο συνάδελφος στον οποίο θα απευθυνθείτε για μία κακή μέρα στο γραφείο; Με ποιον θα κουτσομπολέψετε για τις ενδυματολογικές επιλογές των άλλων στον εργασιακό χώρο; Ο κολλητός του γραφείου είναι, σύμφωνα με τους ειδικούς, η αιτία που κάνει τους εργαζομένους πιο αποδοτικούς στο αντικείμενό τους ενώ βοηθά και στον περιορισμό του επαγγελματικού στρες.
Όπως επισημαίνει η σύμβουλος ψυχικής υγείας κ. Δήμητρα Θεοφίλη, στην εποχή που ζούμε η ανάπτυξη ισχυρών φιλικών σχέσεων έξω από τον χώρο της εργασίας είναι ιδιαίτερα δύσκολη. «Περνάμε στην εργασία μας τουλάχιστον οκτώ ώρες την ημέρα, 160 ώρες τον μήνα, ίσως πολύ περισσότερες δηλαδή από ό,τι περνάμε στο σπίτι μας με τον σύντροφό μας. Έτσι θεωρώ ανάγκη την ανάπτυξη στενών φιλικών σχέσεων στο εργασιακό μας περιβάλλον. Άλλωστε, τις ώρες που οι άνθρωποι περνάνε στο γραφείο χρειάζονται έναν κολλητό που θα κάνει τη δουλειά να φαίνεται λιγότερο μίζερη και οδυνηρή». Είναι χαρακτηριστικό πως οι κολλητοί του γραφείου ή οι σύντροφοι του εργασιακού χώρου, όπως αλλιώς λέγονται, αποτελούν πλέον μόδα στους διαδρόμους των επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με ιντερνετική έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το δίκτυο CareerΒuilder, 1 στους 10 εργαζομένους αισθάνεται πως έχει έναν πλατωνικό σύντροφο στο γραφείο. Οι Αυστραλοί ψυχολόγοι μάλιστα κάνουν λόγο ακόμη και για αύξηση της εργασιακής αποδοτικότητας.
«Το σημαντικότερο όφελος ωστόσο θεωρώ πως είναι το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι κάνουν τη δουλειά τους περισσότερο ευχάριστη και λιγότερο μοναχική και ανυπόφορη. Σε μια δύσκολη μέρα ο κολλητός βρίσκεται εκεί για να ακούσει το ξέσπασμά σου, τους φόβους και τις ανησυχίες σου και πολλές φορές θα μετριάσει τον θυμό σου. Θα κρατήσει τα μυστικά σου κι εσύ τα δικά του. Πρόκειται για μια σχέση εμπιστοσύνης, αμοιβαιότητας και αλληλοϋποστήριξης», υπογραμμίζει η κ. Θεοφίλη.
Πηγή: άρθρο - "Τα Νέα" (04.03.2010).
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου