Βιβλίο και κινηµατογραφική ταινία για το Google ή το YouTube, τα οποία συγκαταλέγονται στη λίστα των ηλεκτρονικών διευθύνσεων µε τις περισσότερες επισκέψεις, δεν έχουν δηµιουργηθεί. Ούτε για τη wikipedia, το e-bay ή το MSN που ήταν η πρώτη διαδεδοµένη µορφή επικοινωνίας µεταξύ των χρηστών Ιντερνετ.
Συνέβη µε το facebook γιατί η... εθιστική –σε πολλούς – κοινωνική δικτύωση που πρότεινε ο 20χρονος, το 2004, Μαρκ Ζούκερµπεργκ έχει λάβει διαστάσεις κοινωνικού φαινοµένου. Είναι βέβαιο ότι τίποτα απ’ όλα αυτά δεν θα µπορούσε να φανταστεί πως θα επακολουθούσαν ο φοιτητής του Χάρβαρντ. Οµως οι καλύτερες ιδέες γεννιούνται σε ανύποπτες στιγµές και δίχως επιχειρηµατικούς στόχους και µεγάλα σχέδια.
Ως κοινωνικό φαινόµενο το facebook, όπως και το twitter αλλά καιάλλοι ηλεκτρονικοί τόποι κοινωνικής δικτύωσης (social networks), δεν θα µπορούσε να µη διεισδύσει δυναµικά στον χώρο του αθλητισµού. Εδώ το έχουν καταφέρει στην παγκόσµια πολιτική σκηνή, δεν θα έβρισκαν πρόσφοροέδαφος στον αθλητισµό όπου χωρίς αµφιβολία κυριαρχεί η νεολαία, ενώ και η επικοινωνία των εταιρειών -χορηγών προστάζει την αξιοποίηση οποιουδήποτε τρόπου προβολής;
Οι «friends» του facebook και οι «followers» του twitter είναι το πιο δυναµικό fun club που µπορεί να δηµιουργηθεί. Ο αθλητής και η αθλήτρια έχουν άµεση επικοινωνία µε τους θαυµαστές τους, µπορούν µε τον πιο αποτελεσµατικό τρόπο να τους επηρεάσουν, να τους πληροφορήσουν και να τουςδηµιουργήσουν την ψευδαίσθηση ότι είναι πλέον πραγµατικοί φίλοι µε τα – παλαιότερα –απρόσιτα ινδάλµατά τους!
Αυτή η ουτοπική οικειότητα που αναπτύσσεται, µαγεύει τον θαυµαστή, που κάποτε έφθανε στον έβδοµο ουρανό µε ένααυτόγραφο του λατρεµένου του παίκτη, το οποίο για να το αποσπάσει θα έπρεπε να περιµένει (ενδεχοµένως) στριµωγµένος µαζί µε πολλούς άλλους…αντίζηλούς του έξω απόκάποιο γήπεδο, σε δύσκολες µερικές φορές καιρικές συνθήκες. Τώρα από το σπίτι του, απότο καφέ που πηγαίνει, από την παραλία, από οπουδήποτε µπορεί να πληροφορείται πού βρίσκεται, πώς νιώθει, τι σκέφτεται ή τι αποφασίζει ο «ήρωάς» του.
Να δει φωτογραφίες του, προσωπικά βίντεο, στιγµές της ζωής του, οτιδήποτε θελήσει ο σούπερ σταρ να µοιραστεί µε το κοινό του… Φυσικό επόµενο λοιπόν το facebook και το twitter να έχουν εισβάλει επιθετικά στον χώρο του αθλητισµού και να έχουν γίνει ισχυρό κοµµάτι του παιχνιδιού της επικοινωνίας.
Στα έξι χρόνια ζωής τους έχουν συµβεί πολλά, κυρίως στις ΗΠΑ όπου γεννήθηκαν άλλωστε και διαδόθηκαν πιο γρήγορα. Αλλωστε πέρα από τον Ατλαντικό είναι πιο αναπτυγµένες τέτοιες µορφές επικοινωνίας και µάρκετινγκ, οπότεδεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός. Στη χώρα µας εξάλλου η… ειδησεογραφία µέσω των προσωπικών σελίδων αθλητών αναπτύχθηκε όταν ξένοι παίκτες (Τσίλντρες, Ζιλµπέρτο Σίλβα, Νίκολας, Ουέιφερ κ.ά.) έδιναν πληροφορίες µέσω τωνstatus updates που έβαζαν στοπροφίλ τους στο facebook ή των«tweets» που έκαναν στο twitter.
Διαβάστε περισσότερα στα Νέα (27.11.2010).
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου