Οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, στις οποίες όλο και περισσότεροι ενήλικες συμμετέχουν μέσω της δημιουργίας προφίλ με στόχο την επικοινωνία και την ψυχαγωγία, μπορούν να βλάψουν σοβαρά την... καριέρα.
Αυτό καταδεικνύει πρόσφατη έρευνα που διενεργήθηκε για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με αφορμή τον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων από την εταιρεία Cross-Tab, υπό την εποπτεία της Microsoft.
Στην έρευνα συμμετείχαν 1.010 επαγγελματίες ανθρώπινου δυναμικού από τις ΗΠΑ, τη Γαλλία, τη Γερμανία και τη Μεγάλη Βρετανία, από τις απαντήσεις των οποίων προκύπτει πως συχνά η... διαδικτυακή φήμη του υποψηφίου «τρέχει» γρηγορότερα από το... βιογραφικό του.
Περίπου οι μισοί από τους ερωτηθέντες παραδέχτηκαν ότι πριν προβούν στην πρόσληψη υποψηφίων πραγματοποιούν ηλεκτρονική έρευνα με προτεραιότητα σε μηχανές αναζήτησης, σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, σε προσωπικές ιστοσελίδες αλλά και ιστολόγια (blogs).
Αναλυτικά, στη Γερμανία το 59% των επικεφαλής ανθρώπινου δυναμικού παραδέχεται ότι συλλέγει προσωπικά δεδομένα των υποψηφίων από το Διαδίκτυο για την αξιολόγησή του, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στη Μεγάλη Βρετανία είναι 47%, στη Γαλλία 23% και στις ΗΠΑ 79%.
Συχνά η αναζήτηση πληροφοριών για το παρελθόν και την προσωπικότητα των υποψηφίων είναι καταστροφική γι’ αυτούς, καθώς το 23% αποκαλύπτει ότι έχει προβεί στην απόρριψη υποψηφίων εξαιτίας της κακής ηλεκτρονικής τους φήμης. Το ποσοστό μάλιστα εκτοξεύεται στο 41% στη Μεγάλη Βρετανία και στο 70% στις ΗΠΑ.
Η αιτία που επικαλούνται είναι τα ανάρμοστα σχόλια και κείμενα των υποψηφίων. Παραδέχονται, ωστόσο, ότι επηρεάζονται αρνητικά από στοιχεία του τρόπου ζωής τους, φωτογραφίες ή βίντεο.
Διαβάστε όλο το άρθρο στην εφημερίδα "Το Εθνος" (01.03.2010).
Τρίτη 2 Μαρτίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου