Τρίτη, 19 Οκτωβρίου 2010

«Κολλημένοι» με το Facebook

Oι Αιγύπτιοι, οι Σαουδάραβες και οι Κινέζοι είναι οι πιο «κολλημένοι» χρήστες του Ιnternet, ενώ οι λιγότερο ενθουσιώδεις είναι οι Ιάπωνες, σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα που δημοσιοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες. Την ίδια στιγμή, οι Μαλαισιανοί, οι Ρώσοι και οι Τούρκοι είναι οι πιο ενθουσιώδεις χρήστες ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, αλλά οι Νορβηγοί, οι Ελληνες και οι Μαλαισιανοί έχουν τους περισσότερους «ψηφιακούς» φίλους.

Οι Κινέζοι είναι επίσης οι πιο δεκτικοί στο να επικοινωνούν με επιχειρήσεις και διαφημιστές μέσα από τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, γεγονός που κάνει τους εμπειρογνώμονες να μιλάνε για μια αναδυόμενη αγορά με τεράστιες διαστάσεις για τους online διαφημιστές.

Οπως προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας, οι αναδυόμενες οικονομίες έχουν ξεπεράσει τις ευρωπαϊκές χώρες και τις ΗΠΑ στην κοινωνική δικτύωση. Η έρευνα έγινε σε 46 χώρες και σε δείγμα 50.000 χρηστών του Ιnternet από την εταιρεία ΤΝS Ιnc. και είναι μέχρι σήμερα η μεγαλύτερη έρευνα που έγινε με αντικείμενο τις συνήθειες online. Από την έρευνα εξάγεται το συμπέρασμα ότι στις χώρες που το Ιnternet αναπτύχθηκε πιο πρόσφατα, όπως η Αίγυπτος (56%) και η Κίνα (54%), οι χρήστες του είναι πολύ πιο ενθουσιώδεις, απ΄ ό,τι σε χώρες που το Ιnternet αναπτύχθηκε παλαιότερα, όπως η Ιαπωνία (20%), η Δανία (25%) και η Φινλανδία (26%), παρά το γεγονός ότι οι χώρες αυτές έχουν καλύτερες ιντερνετικές υποδομές. Τα ποσοστά αντιστοιχούν σε ερωτώμενους που απάντησαν ότι χρησιμοποιούν ιδιαίτερα πολύ το Ιnternet. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Τουρκία με ποσοστό 52% είναι η μοναδική ευρωπαϊκή χώρα στο Τop 10. Στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό ανέρχεται σε 38%. Δραστηριότητες όπως το μπλόγκινγκ και η δικτύωση μέσω κοινωνικών δικτύων καταγράφουν μεγάλα ποσοστά ανάπτυξης σε χώρες με μεγάλη ανάπτυξη. Οπως προκύπτει από την έρευνα, το 88% των κινέζων χρηστών και ένας στους δύο Βραζιλιάνους (51%) δηλώνουν ότι έχουν δημιουργήσει το δικό τους μπλογκ, ενώ στις ΗΠΑ μόνο το 38% δηλώνουν ενεργοί μπλόγκερ.

Οι πιο ενθουσιώδεις χρήστες ιστοσελίδων όπως το Facebook και το ΜySpace είναι οι κάτοικοι της Μαλαισίας (9 ώρες την εβδομάδα) και ακολουθούν οι Ρώσοι (8 ώρες την εβδομάδα) και οι Τούρκοι (7,5 ώρες την εβδομάδα). Την ίδια στιγμή, οι κάτοικοι της Μαλαισίας, της Βραζιλίας, της Πολωνίας και της Ελλάδας έχουν τους πιο πολλούς ψηφιακούς φίλους.

Οι χρήστες κινητού Ιnternet το χρησιμοποιούν περισσότερο για να μπαίνουν σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (3,5 ώρες την εβδομάδα) παρά για να διαβάζουν το ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο (2,5 ώρες την εβδομάδα).

Αυτό όμως δεν ισχύει μόνο για τους χρήστες κινητού Ιnternet, αλλά και για όσους έχουν κανονική σύνδεση. Οπως προκύπτει από τις απαντήσεις των ερωτηθέντων, η ενασχόληση με τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (5,2 ώρες την εβδομάδα) απασχολεί περισσότερο από το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (3,8 ώρες την εβδομάδα).

Ενα ακόμα σημαντικό στοιχεία είναι ότι απ΄ όσους διαθέτουν σύνδεση για Ιnternet το 61% το χρησιμοποιούν καθημερινά, ενώ το 54% βλέπουν τηλεόραση, το 36% ακούν ραδιόφωνο και το 32% διαβάζουν εφημερίδες.

Πηγή: Το Βήμα (19.10.2010).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου