Η νέα τεχνολογία θα μπορούσε να συμβάλει στην επιστροφή των παιδιών στο βιβλίο. Σύμφωνα με έρευνα αμερικανών ειδικών, το ηλεκτρονικό βιβλίο (e-book) μπορεί να αποτελέσει την «απάντηση» στο σύγχρονο πρόβλημα της αποχής των νέων από την ανάγνωση λογοτεχνικών και άλλων κειμένων και να τους κάνει να την αγαπήσουν ξανά.
Παρά την εδραιωμένη αντίληψη ότι η τεχνολογία (υπολογιστές κινητά κ.λπ.) αποξενώνει τους εφήβους από την ανάγνωση και από άλλες δραστηριότητες, τα e-books μπορούν να λειτουργήσουν ευεργετικά προς την κατεύθυνση της «γνωριμίας» τους εφήβου με τον κόσμο του βιβλίου.
6 στους 10 λένε «ναι» στο e-book
Έρευνα του εκπαιδευτικού ομίλου Scholastic και της εταιρείας ερευνών Harrison Group, με δείγμα 1000 παιδιά και γονείς, κατέδειξε ότι το 57% των ανηλίκων θα διάβαζε ένα βιβλίο σε ηλεκτρονική μορφή.
Επίσης, το ένα τρίτο των παιδιών δήλωσε ότι θα διάβαζε περισσότερα βιβλία για ψυχαγωγικούς λόγους, αν είχε διαθέσιμο ένα e-book. Ωστόσο, το 60% των ερωτηθέντων επιμένει «παραδοσιακά» στο βιβλίο σε χαρτί.
Δύσπιστοι οι γονείς
Παρά τις απαντήσεις των παιδιών τους, οι γονείς εμφανίζονται δύσπιστοι, θεωρώντας ότι η αυξανόμενη πρόσβαση των νέων στην τεχνολογία περιορίζει το χρόνο της ανάγνωσης.
Περίπου το 40% των γονέων θεωρεί ότι ο χρόνος που δαπανούν τα παιδιά τους μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή ή του κινητού τους, μειώνει τον χρόνο που αφιερώνουν στα βιβλία ή σε άλλες δραστηριότητες. Επιπλέον, το 33% ανησυχεί ότι η τεχνολογία οδηγεί σε μείωση του χρόνου που περνούν τα παιδιά με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειάς τους.
Ο εκπαιδευτικός ρόλος των e-books
Η Φράνσι Αλεξάντερ, διευθύντρια ακαδημαϊκών υποθέσεων της Scholastic, θεωρεί ότι τα ηλεκτρονικά βιβλία μπορούν να διαδραματίσουν έναν σημαντικό εκπαιδευτικό ρόλο.
«Θα είναι ευχής έργον να μπορέσουμε να ‘’συναντηθούμε’’ με τα παιδιά και να κάνουμε το ένα τρίτο από αυτούς τους επίδοξους αναγνώστες να διαβάζουν περισσότερα βιβλία σε ηλεκτρονική μορφή».
«Αυτός ο επιπλέον χρόνος που θα δαπανήσουν, θα συμβάλει στην καλλιέργεια της ευχέρειας λόγου και στον εμπλουτισμό του λεξιλογίου τους. Επιπλέον, όχι μόνο θα τους βοηθήσει να γίνουν καλύτεροι στην ανάγνωση, αλλά θα τους προετοιμάσει για την αντιμετώπιση των πιο σύνθετων κειμένων που θα συναντήσουν στο γυμνάσιο και το πανεπιστήμιο», υποστήριξε η κ. Αλεξάντερ.
Η μελέτη έδειξε ότι οι γονείς και τα παιδιά έχουν ριζικά αντίθετες απόψεις για το τι είναι η ανάγνωση.
Και τα SMS είναι ανάγνωση!
Τη στιγμή που μόλις το 8% των γονέων θεωρεί ότι τα sms και τα σύντομα μηνύματα στον υπολογιστή συγκαταλέγονται στην κατηγορία «ανάγνωση», ένα στα τέσσερα παιδιά πιστεύει ότι όποιος διαβάζει τα μηνύματα που του στέλνουν οι φίλοι του, εμπίπτει στην κατηγορία του «αναγνώστη».
Πηγή: Τα Νέα (01.10.2010.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου