Σάββατο, 9 Οκτωβρίου 2010

Καχύποπτοι απέναντι στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης οι γονείς

Καχύποπτοι απέναντι στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης και ανήσυχοι για την επιρροή που αυτές έχουν στα παιδιά τους δηλώνουν σε συντριπτική πλειονότητα οι αμερικανοί γονείς, σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση που διεξήχθη στις ΗΠΑ.

Στην έρευνα που διεξήγαγε η Ζogby Ιnternational και στην οποία συμμετείχαν 2.100 ενήλικοι διαπιστώθηκε ότι το 90% των γονιών είναι εξαιρετικά ανήσυχο για τις πληροφορίες που μοιράζονται τα παιδιά τους καθημερινά στο Διαδίκτυο, ενώ το 75% δεν εμπιστεύεται τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης δηλώνοντας εξαρχής ότι τις θεωρούν «αρνητικές» ως προς την επιρροή τους. Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της αμερικανικής ΜΚΟ Common Sense Μedia, δεν κατονομάζει κάποιες συγκεκριμένες ιστοσελίδες. Οπως όμως είναι φυσικό, το μυαλό όλων πηγαίνει στα δημοφιλέστατα sites κοινωνικής δικτύωσης όπως το Τwitter και το Facebook.

«Οι γονείς επιθυμούν περισσότερες πρωτοβουλίες σχετικά με την ασφάλεια της διακίνησης πληροφοριών στο Ιnternet» τονίζει ο διευθυντής της Common Sense Μedia Τζέιμς Στάγερ, προσθέτοντας παράλληλα ότι «εντείνονται οι πιέσεις προς την ομοσπονδιακή κυβέρνηση των ΗΠΑ να αναθεωρήσει προς το καλύτερο όλη τη σχετική νομοθεσία γύρω από τις παραβιάσεις απορρήτου των προσωπικών πληροφοριών στο Διαδίκτυο».

Στα αποτελέσματα της έρευνας συμπεριλαμβάνεται και μια μελέτη σε 401 αμερικανούς εφήβους ηλικίας 15 ως 18 ετών από όπου προκύπτει ότι το 79% των εφήβων πιστεύει επίσης πως οι φίλοι και οι γνωστοί τους μοιράζονται πολλά προσωπικά δεδομένα online. Ενα άλλο 85% εξ αυτών θεωρεί ότι οι ιστοσελίδες θα έπρεπε πρώτα να τους ρωτάνε προτού χρησιμοποιήσουν τα προσωπικά τους στοιχεία για να τους αποστείλουν ενημερωτικά ή διαφημιστικά email. «Η συγκεκριμένη δημοσκόπηση αναδεικνύει το χάσμα που υπάρχει σχετικά με την ασφάλεια διακίνησης των προσωπικών δεδομένων ανάμεσα στη βιομηχανία του Διαδικτύου και στους γονείς και τα παιδιά» καταλήγει ο κ. Στάγερ.

Η «βιομηχανία του Διαδικτύου» πάντως δεν μένει στάσιμη. Προχθές ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ παρουσίασε σε εκπροσώπους του Τύπου ένα νέο «εργαλείο» το οποίο θα βρουν ιδιαίτερα ενδιαφέρον όσοι χρήστες της υπηρεσίας θέλουν να μοιράζονται το υλικό τους με συγκεκριμένους φίλους. Πρόκειται για τα «Facebook Groups», που θα δίνουν τη δυνατότητα για δημιουργία υπο-ομάδων που θα έχουν ειδική πρόσβαση σε διάφορες προσωπικές πληροφορίες.

Ο χρήστης μπορεί να φτιάξει μια λίστα με μερικούς από τους (συχνά εκατοντάδες ή ακόμη και χιλιάδες!) φίλους του και να ορίσει τι επίπεδο πρόσβασης θα έχουν στο προσωπικό υλικό του. Επίσης μέσα στις επόμενες ημέρες όλοι οι χρήστες του Facebook θα έχουν τη δυνατότητα να κατεβάσουν στον υπολογιστή τους ό,τι έχουν κατά καιρούς «ανεβάσει» στο Facebook, από φωτογραφίες ως βίντεο. Το νέο εργαλείο ονομάζεται Download Υour Ιnformation και αναμένεται να ενσωματωθεί σύντομα σε όλους τους λογαριασμούς.

Πηγή: Το Βήμα (09.10.2010).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου