Κυριακή, 6 Φεβρουαρίου 2011

e-επιχειρήσεις γένους θηλυκού

«Οι γυναίκες δεν καταλαβαίνουν την τεχνολογία». «Τα αγόρια έχουν έφεση στα μαθηματικά». «Οι άνδρες είναι πιο τολμηροί επιχειρηματίες». Δεν είναι λίγα τα στερεότυπα που κατατρύχουν το λεγόμενο «ασθενές» φύλο, από τα μαθητικά χρόνια ως τα πρώτα βήματα στην εργασιακή αγορά και στον κόσμο των επιχειρήσεων. Οι σύγχρονες γυναίκες της εποχής του Διαδικτύου, όμως, αδιαφορούν- και μάλιστα επιδεικτικά. Επιστρατεύουν τη φαντασία και την ευρηματικότητα, καταπολεμούν τους δισταγμούς τους, οπλίζονται με αποφασιστικότητα και δημιουργούν πρωτότυπες επιχειρήσεις που συνδυάζουν χαμηλό κόστος, υψηλή απόδοση και... άρωμα γυναίκας. Η επιτυχία τους αποδεικνύει ότι, σε τελική ανάλυση, τα στερεότυπα καταρρίπτονται όχι με λόγια, αλλά με έργα.

Ολα ξεκινούν από μια ιδέα. Αυτή εξελίσσεται σε επιχειρηματικό σχέδιο. Με τη σειρά του το σχέδιο αναζητεί χρηματοδότες και εν τέλει υλοποιείται σε σύγχρονη διαδικτυακή επιχείρηση. Είναι πράγματι τόσο απλό; «Δεν είναι απλό, όμως δεν είναι και τόσο περίπλοκο όσο οι περισσότερες γυναίκες πιστεύουν.Ο μεγαλύτερος μύθος σχετικά με τις e-επιχειρήσεις είναι ότι απαιτούν ειδικές γνώσεις πληροφορικής ή τεχνολογίας.Στην πραγματικότητα χρειάζεται μια έξυπνη ιδέα και μια εις βάθος γνώση των κανόνων συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο» σχολιάζει μιλώντας στο «Βήμα» η κυρία Αλις Κοροβέση.

Η ίδια διατηρεί δύο e-επιχειρήσεις: ένα διαδικτυακό μεσιτικό γραφείο το οποίο απευθύνεται αποκλειστικά σε ξένους επενδυτές που επιθυμούν να αποκτήσουν περιουσία στην Ελλάδα (hellenic-property. com) και μία ιστοσελίδα που προωθεί και οργανώνει την κατασκευή «παθητικών» κτιρίων, δηλαδή κτιρίων που καταναλώνουν μόλις το 10% της ενέργειας των συμβατικών. Ερωτηθείσα, άλλωστε, για το «μυστικό της επιτυχίας», η κυρία Κοροβέση τονίζει ότι δεν είναι ούτε οι γνώσεις προγραμματισμού ούτε ένα πτυχίο πληροφορικής! «Είναι η καλή διαχείριση της εικόνας της επιχείρησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και η αναζήτηση σωστών συνεργατών και συνδέσμων που μπορούν να προωθήσουν τη δουλειά σου σε διάφορα διαδικτυακά κέντρα επιρροής» λέει χαρακτηριστικά .

Ο κ. Δημήτρης Αθανασιάδης είναιειδικός σε θέματα επιχειρηματικότητας στο Διαδίκτυο, καθώς είναι μέλος του ΔΣ της εταιρείας Οpenfund, η οποία διενεργεί διαγωνισμούς για πρωτότυπες e-επιχειρήσεις και στη συνέχεια εξασφαλίζει στους νικητές χρηματοδότηση μέσω σειράς μεγάλων επενδυτών. Αξιολογώντας χιλιάδες προτάσεις για ιντερνετικές επιχειρήσεις, ο κ. Αθανασιάδης έχει καταλήξει ότι «η συμμετοχή των γυναικών σε αυτές είναι ακόμη χαμηλή, κυρίως λόγω της “αριθμητικής” υπεροχής των ανδρών σε θέματα τεχνικών γνώσεων.Σιγά σιγάόμωςθα γίνει αντιληπτό ότι το επιχειρείν στο Ιnternet βασίζεται πλέον κυρίως σε ικανότητες που δεν έχουν να κάνουν με αυστηρά τεχνικά θέματα, όπως η διαδικτυακή προώθηση, η αλληλεπίδραση με χρήστες και η διαχείριση κοινοτήτων.Ταυτόχρονα τα τεχνικά εργαλεία εξελίσσονται και εν τέλει θα καταλήξουμε να μην απαιτούνται τεχνικές γνώσεις για να ξεκινήσει κάποιος μια e-επιχείρηση» σχολιάζει.

Στις διαδικτυακές επιχειρήσεις όλα κρίνονται από την αρχική ιδέα. Αντισυμβατική, πρωτότυπη, έξυπνη. Μπορεί να είναι και «γυναικεία»; Οι περισσότερες γυναίκες επιχειρηματίες απορρίπτουν κατηγορηματικά τους διαχωρισμούς σε «γυναικείες» και «ανδρικές». Αντιλαμβάνονται, ωστόσο, ότι υπάρχει ένα μεγάλο καταναλωτικό κοινό γένους θηλυκού. Συνεπώς, αν οι ίδιες κατορθώσουν να αφουγκραστούν τις ανάγκες της εν λόγω ομάδας, θα αποκτήσουν συγκριτικό πλεονέκτημα στην αγορά. Αυτό κατόρθωσε να κάνει η κυρία Μαριλού Τζεμπελίκου, μία από τους τρεις συνεταίρους μιας πρωτότυπης διαδικτυακής πλατφόρμας με χιλιάδες προϊόντα μόδας που συγκεντρώνονται από e-shop της Ελλάδας και του εξωτερικού. Η εν λόγω πλατφόρμα (www.fashinating.com) προσφέρει έναν διαδικτυακό... προσωπικό στυλίστα, ο οποίος βοηθά τους καταναλωτές να διαμορφώσουν το προσωπικό τους στυλ, λαμβάνοντας υπόψη χιλιάδες διαφορετικά προϊόντα, χωρίς καν να βγουν από το σαλόνι τους!

«Ο χρήστης κάνει “κλικ” στα εικονιζόμενα προϊόντα που του αρέσουν και με βάση τις επιλογές του τίθεται σε λειτουργία ένας ειδικός αλγόριθμος που διαμορφώνει ένα προφίλ για τα “γούστα” του συγκεκριμένου χρήστη.Στη συνέχεια, το πρόγραμμα “σκανάρει” τα χιλιάδες προϊόντα που περιέχει και του προτείνει άλλα που ανήκουν στο ίδιο ενδυματολογικό στυλ. Αυτάμπορεί να τα αγοράσει ο ίδιος απευθείας, μέσω του συνδεδεμένου e-shop» εξηγεί η κυρία Τζεμπελίκου.

Οπως συνήθως συμβαίνει με τις πρωτότυπες ιδέες, η αρχική σύλληψη ήταν αποτέλεσμα καθαρής... σύμπτωσης. «Ενας στενός φίλος μου και μετέπειτα συνεταίρος αναζητούσε να αγοράσει ένα νέο ζευγάρι γυαλιά. Επειδή δεν μπορούσε να αποφασίσει, άρχισε να φωτογραφίζει τον εαυτό του με διάφορα ζευγάρια και να αναρτά τις φωτογραφίες στο Facebook,ώστε να ψηφίσουν οι φίλοι του!Μπορεί να ακούγεται αστείο,όμως αυτό μας απέδειξε ότι το Διαδίκτυο είναι μια τεράστια πηγή πληροφοριών σε θέματα μόδας και αυτές τις πληροφορίες μπορούμε να τις εκμεταλλευτούμε επιχειρηματικά» καταλήγει η κυρία Τζεμπελίκου.

Οσοι πιστεύουν, βέβαια, ότι οι γυναίκες έχουν συγκριτικό πλεονέκτημα μόνο σε θέματα μόδας και αισθητικής είναι βαθιά νυχτωμένοι. «Αν υποθέσουμε ότι υπάρχουν “γυναικείες” ιδιότητες, τότε η σημαντικότερη θα ήταν σίγουρα η ικανότητα των γυναικών να διαχειρίζονται κρίσεις με αποτελεσματικότητα.Πριν από το Ιnternet κάθε επιχειρηματική απόφαση, κάθε επιστολή ή δελτίο Τύπου περνούσε από αρκετά χέρια προτού λάβει δημοσιότητα. Στην εποχή του Ιnternet όλες οι αποφάσεις λαμβάνονται ταχύτατα. Σκέφτεσαι, γράφεις, “ανεβάζεις” στο Ιnternet. Δεν υπάρχει χώρος για λάθη» λέει στο «Βήμα» η κυρία Βίκη Κολοβού, προγραμματίστρια και ιδιοκτήτρια επιχείρησης (netwire.gr) που δραστηριοποιείται στην εκπόνηση στρατηγικών και λύσεων για εταιρείες που θέλουν να επεκταθούν στο Ιnternet και σε εφαρμογές κινητών τηλεφώνων. «Πελάτες μας είναι διάφορες εταιρείες που έχουν εδραιωμένη θέση στην αγορά,ωστόσο δεν έχουν τις κατάλληλες γνώσεις για να διαχειριστούν το Ιnternet και τα social media.Εμείς τους βοηθάμε να χτίσουν μια στρατηγική μέσα από αυτά τα νέα εργαλεία.Είναι καινούργια και είναι λογικό να φοβόμαστε καθετί νέο. Αν όμως το γνωρίσουμε, θα ανακαλύψουμε τις τρομερές του δυνατότητες.Αυτό προσπαθούμε να τους διδάξουμε» καταλήγει η κυρία Κολοβού.

Διαβάστε περισσότερα στο Βήμα (06.02.2011).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου