«Επί μήνες ήμουν αναγκασμένος να πληρώνω υπηρεσίες Διαδικτύου χωρίς να έχω Ιnternet!». Σε αυτήν τη λακωνική φράση συνοψίζεται η (τραυματική) εμπειρία εννέα μηνών για τον κ. Ηλία Ευθυμίου, έναν από τους χιλιάδες καταναλωτές που κάθε χρόνο καταδικάζονται να παραμένουν offline και ταυτόχρονα να πληρώνουν για υπηρεσίες Διαδικτύου τις οποίες ποτέ δεν λαμβάνουν, εξαιτίας της πρακτικής των εταιρειών τηλεπικοινωνιών.
«Ηδη από τον πρώτο μήνα το Ιnternet έπαψε να λειτουργεί και οι εκπρόσωποι της εταιρείας εφηύραν διάφορες δικαιολογίες για να με πείσουν ότι δεν ευθύνεται το δικό τους δίκτυο. Αρχικά έλεγαν ότι είναι υπαίτιο το μόντεμ και όταν το αντικατέστησα (και μάλιστα δύο φορές!) το πρόβλημα εξακολουθούσε και άρχισαν τις δικαιολογίες του τύπου “φταίνε τα καλώδια, αλλάξτε πρίζες, τοποθετήστε φίλτρα”» διηγείται ο κ. Ευθυμίου. Επειτα από πέντε μήνες (κατά τους οποίους ο κ. Ευθυμίου αναγκαζόταν να πληρώνει κανονικά για υπηρεσίες Διαδικτύου που ποτέ δεν είχε), αρκετές ώρες αναμονής στο τηλεφωνικό κέντρο της εταιρείας, αμοιβή δύο ηλεκτρολόγων και δύο προσωπικές επισκέψεις στα κεντρικά ο κ. Ευθυμίου εξοργισμένος αποφάσισε να διακόψει τη σύνδεση. «Η εταιρεία μού απάντησε ότι δεσμεύομαι από ετήσια σύμβαση,συνέχισε να μου στέλνει λογαριασμούς και με απείλησε με αγωγή αν δεν πληρώσω!» αναφέρει ο κ. Ευθυμίου.
«Οι εν λόγω πρακτικές είναι δυστυχώς πολύ συχνές στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών. Τον περασμένο χρόνο η ΕΚΠΟΙΖΩδεχόταν συστηματικά δεκάδες καταγγελίες καθημερινά από καταναλωτές που υποχρεώνονταν να πληρώσουν υπέρογκα ποσά για υπηρεσίες που ποτέ δεν έλαβαν» σημειώνει η κυρία Παναγιώτα Καλαποθαράκου, δικηγόρος και αντιπρόεδρος της «Ενωσης Καταναλωτών- Ποιότητα Ζωής», προσθέτοντας ότι στη συντριπτική πλειονότητά τους οι καταναλωτές δικαιώνονται, αν αποφασίσουν να ασκήσουν τα δικαιώματά τους μέσω των φορέων προστασίας. Παράλληλα οι σέρφερ του Διαδικτύου διαθέτουν πρόσθετο σύμμαχο, την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), η οποία, όπως επισημαίνουν μέλη της στο «Βήμα», έχει τη δυνατότητα να επιβάλλει και πρόστιμα στις εταιρείες που παραβιάζουν τη νομοθεσία περί ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Σύμφωνα πάντως με τα στοιχεία που δημοσίευσε η ΕΕΤΤ στην ιστοσελίδα της, κατά την περίοδο 2008-2009, η Επιτροπή επέβαλε συνολικά πρόστιμα ύψους 35 εκατ. ευρώ σε εταιρείες τηλεπικοινωνιών, ωστόσο η είσπραξή τους ακόμη εκκρεμεί.
Αν η σύνδεση στο Ιnternet δεν λειτουργεί/διακόπτεται ανά περιόδους/έχει ταχύτητα πολύ χαμηλότερη από την ονομαστική:
Υποβάλετε έγγραφη ή ηλεκτρονική καταγγελία στην εταιρεία, ζητώντας:
1 Την άμεση αποκατάσταση της σωστής λειτουργίας της σύνδεσης.
2 Τη διαγραφή των φερόμενων ποσών (λογαριασμών, τελών κτλ.) για το διάστημα που παρέχει πλημμελώς τις υπηρεσίες της.
3 Την καταβολή αποζημίωσης για τη ζημία που υφίστασθε από την πλημμελή παροχή των υπηρεσιών σας.
4 Η εταιρεία οφείλει να σας δώσει «μοναδικό αριθμό αναφοράς», ένα είδος αριθμού πρωτοκόλλου της αίτησής σας.
5 Αν σε 20 ημέρες δεν έχει επιλυθεί το πρόβλημα, υποβάλετε έγγραφη ή ηλεκτρονική καταγγελία στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), επισυνάπτοντας τον «μοναδικό αριθμό αναφοράς».
6 Η ΕΕΤΤ μεσολαβεί για την επίλυση του προβλήματος και επιβάλλει πρόστιμα, σε περίπτωση παράβασης νομοθεσίας. Είναι υποχρεωμένη να απαντά στις καταγγελίες.
7 Αν το πρόβλημα δεν επιλύεται και η εταιρεία συνεχίζει να σας στέλνει λογαριασμούς για υπηρεσίες που δεν λαμβάνετε, υποβάλετε έγγραφη ή ηλεκτρονική καταγγελία στην εταιρεία, ζητώντας, ακόμη και αν δεν έχει παρέλθει η υποχρεωτική χρονική διάρκεια της αρχικής σύμβασης (π.χ. δωδεκάμηνη δέσμευση):
1 Την άμεση ακύρωση της σύμβασης.
2 Τη διαγραφή των φερόμενων ποσών (λογαριασμών, τελών κτλ.) για το διάστημα που δεν παρείχε ή παρείχε πλημμελώς τις υπηρεσίες της.
3 Την καταβολή αποζημίωσης για τη ζημία που υφίστασθε από την πλημμελή παροχή των υπηρεσιών της.
8 Αν η εταιρεία αρνηθεί να ακυρώσει τη σύμβαση, λόγω δωδεκάμηνης δέσμευσης, ή αν σας επιβάλει την καταβολή πρόσθετων τελών αποσύνδεσης/χρεώσεων απενεργοποίησης κτλ.:
1 Αρνηθείτε εγγράφως ή ηλεκτρονικώς την καταβολή, αναφέροντας λεπτομερώς τα στοιχεία που αποδεικνύουν τις πλημμελείς υπηρεσίες. Η απλή προφορική ή τηλεφωνική άρνηση δεν σας κατοχυρώνει απόλυτα απέναντι σε πιθανές μελλοντικές αγωγές της εταιρείας.
2 Υποβάλετε έγγραφη ή ηλεκτρονική καταγγελία στον Συνήγορο του Καταναλωτή, στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και στην ΕΚΠΟΙΖΩ, προσαρτώντας όλες τις προηγούμενες καταγγελίες και επιστολές.
Πηγή: Το Βήμα (14.05.2010).
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου