Πανεπιστήµιο Μπικόκα του Μιλάνου, στο µάθηµα της Ανοσολογίας. Ο καθηγητής ζητεί από τους φοιτητές του τον ορισµό του ιδιότυπου. Η αντίδραση είναι διαφορετική απ' ό,τι συνήθως: κανένας δεν πετάγεται σηκώνοντας το χέρι και κανένας δεν σκύβει το κεφάλι προσπαθώντας να αποφύγει την απάντηση.
Οι φοιτητές κρατούν στο χέρι τους ένα τηλεχειριστήριο και πατούν ένα πλήκτρο ανάλογα µε την απάντηση που θέλουν να δώσουν. Αµέσως µετά, βλέπουν σε µια οθόνη το αποτέλεσµα της απόφασής τους. Αυτή η µέθοδος διδασκαλίας που θυµίζει περισσότερο κάποιο τηλεπαιχνίδι, όπως το «Ποιος θέλει να γίνει εκατοµµυριούχος;», ονοµάζεται student response system και εφαρµόζεται πειραµατικά στο ιταλικό πανεπιστήµιο. Στην ουσία πρόκειται για ένα σύστηµα πολλαπλών επιλογών, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στον καθηγητή να διαπιστώνει αµέσως µέσω ενός γραφήµατος τα ποσοστά των σωστών και των λανθασµένων απαντήσεων. Ο βασικός σκοπός ωστόσο είναι διαφορετικός: για τους καθηγητές, το student response system είναι ένας τρόπος να κρατούν «ξύπνιους» τους φοιτητές τους, να προκαλούν την προσοχή τους και να τους παρακινούν να αποµνηµονεύουν τύπους και δεδοµένα. Τους βοηθάει επίσης να διαπιστώσουν τον βαθµό κατανόησης του µαθήµατος.
Η εφαρµογή της µεθόδου άρχισε πριν από δύο µήνες στο µάθηµα της Οικολογίας της Σχολής Μαθηµατικών και Φυσικών Επιστηµών και στο µάθηµα της Ανοσολογίας και Γενικής Παθολογίας στη Σχολή Ιατρικής και Χειρουργικής. «Το λογισµικό επιτρέπει τη συγκέντρωση των δεδοµένων της επίδοσης για κάθε φοιτητή ξεχωριστά» δηλώνει στην «Corriere della Sera» ο καθηγητής Οικολογίας Πάολο Γκάλι. «Στις εξετάσεις δεν υπάρχουν εκπλήξεις» προσθέτει. «Ξέρουµε ήδη πόσοι φοιτητές έχουν παρακολουθήσει σε βάθος το µάθηµα». Το αµερικανικής έµπνευσης σύστηµα είναι τόσο διαδεδοµένο στις Ηνωµένες Πολιτείες ώστε σε αρκετά πανεπιστήµια το τηλεχειριστήριο παραδίδεται σε κάθε φοιτητή µαζί µε τη φοιτητική του ταυτότητα. Στην Ευρώπη, το «televoting» στο µάθηµα εισήχθη από τον Πάολο Γκάλι. «Οταν µετά την παράδοση του µαθήµατος διαπιστώνω ότι υπάρχουν πολλές λανθασµένες απαντήσεις εξηγώ από την αρχή το µάθηµα. Στο µέλλον, θα µπορούσαµε ενδεχοµένως να χρησιµοποιήσουµε το ίδιο σύστηµα και στις εξετάσεις» λέει. Το κόστος δεν είναι τόσο υψηλό όσο θα µπορούσε να υποθέσει κάποιος: 6.000 ευρώ για το λογισµικό και 120 τηλεχειριστήρια.
Πηγή: Τα Νέα (05.05.2010).
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου