Η κοινωνική δικτύωση είναι πλέον καθεστώς. Μπήκε στην καθημερινότητά μας «από οθόνης», κέντρισε την προσοχή μας, μονοπώλησε το ενδιαφέρον μας και άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούμε τόσο online όσο και offline. Αφού λοιπόν καθιερώθηκε (σε σημείο μάλιστα να θεωρείται το Διαδίκτυο συνώνυμο με αυτήν), τώρα εξειδικεύεται (στα μέτρα συγκεκριμένων ομάδων του αγοραστικού κοινού) σε μια προσπάθεια να κάνει το επόμενο βήμα και να απλώσει ρίζες βαθύτερα στις προτιμήσεις των κυβερνοναυτών.
Για του λόγου το αληθές, αρκεί μια επίσκεψη σε ψηφιακές γωνιές όπως οι BakeSpace.com, GoodReads.com και Cuteness.com.
Εκαστος στο είδος του, οι εν λόγω ιστοχώροι, οι οποίοι, σημειωτέον, είναι φέτος υποψήφιοι για Webby Award στην κατηγορία social networking (τα βραβεία Webby θεωρούνται τα Οσκαρ του Διαδικτύου, ενώ οι New York Times τα χαρακτηρίζουν «τη μεγαλύτερη τιμή του Internet»), έρχονται να προσφέρουν δωρεάν υπηρεσίες δικτύωσης σε κατηγορίες ανθρώπων με πολύ συγκεκριμένα ενδιαφέροντα: το BakeSpace.com στους καλοφαγάδες που παθιάζονται με τη μαγειρική, το GoodReads.com στους βιβλιοφάγους που παθιάζονται με την ανάγνωση και το Cuteness.com στους κατόχους κατοικιδίων ζώων που παθιάζονται με τα ζώα τους.
Πιο συγκεκριμένα, το BakeSpace.com, «το νοστιμότερο social network στον παγκόσμιο ιστό», αποτελεί ουσιαστικά μια μεγάλη «εικονική κουζίνα» στην οποία άτομα από κάθε γωνιά της γης μαζεύονται για να ανταλλάξουν απόψεις επί παντός? γαστρονομικού. Φανταστείτε κάτι σαν τα δικά μας SintagesPareas.gr και Hungry.gr αλλά με πολύ πιο έντονο το στοιχείο της κοινωνικής δικτύωσης.
Απαξ και εγγραφεί στον χώρο του BakeSpace.com, ο χρήστης αποκτά μια δική του, προσωπική βάση (My Kitchen) στην οποία μπορεί να ανεβάζει υλικό (συνταγές, οδηγίες, blog posts, φωτογραφίες, βίντεο κ.ά.). Επιπλέον, μέσω αυτής δύναται να επικοινωνεί (e-mail) με άλλους χρήστες της υπηρεσίας καθώς και να συνάπτει φιλίες, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι λειτουργίες My Recipe Feed (ενημερώνει αυτόματα τους χρήστες για τις νέες ανά κατηγορία συνταγές που δημοσιεύονται στον χώρο) και Mentors (επιτρέπει στα πιο έμπειρα μέλη της κοινότητας να προσφέρουν τα φώτα τους σε όσους διψούν για μαγειρική γνώση).
Να σημειωθεί πως ακόμη και ως απλός (μη εγγεγραμμένος) επισκέπτης, έχει κανείς πρόσβαση στις περίπου 44.000 συνταγές της υπηρεσίας (συνταγές οι οποίες καθίστανται εύκολα αναζητήσιμες μέσω ενός εντυπωσιακά πλούσιου σε φίλτρα search engine).
Η λογική «όσο μεγαλύτερο τόσο καλύτερα» μάλλον δεν ισχύει στον χώρο της κοινωνικής δικτύωσης, όπως σημειώνει σε ανάλυσή του το «Associated Press». Μικροί ιστοχώροι οι οποίοι απευθύνονται σε ομάδες ατόμων με συγκεκριμένα ενδιαφέροντα «γνωρίζουν ολοένα μεγαλύτερη επιτυχία». Μάλιστα οι μικροί, δεδομένου του περιορισμένου αριθμητικά αλλά αφοσιωμένου κοινού τους, χρεώνουν για διαφημίσεις «έως και δέκα φορές περισσότερο» από τους μεγάλους.
Με περισσότερα από 3,2 εκατ. μέλη και πάνω από 84 εκατ. καταχωρημένα βιβλία, ο ιστοχώρος GoodReads.com αποτελεί το μεγαλύτερο online σημείο συνάντησης αναγνωστών στον κόσμο. Ονειρο κάθε βιβλιοφάγου, το GoodReads.com επιτρέπει δωρεάν στους χρήστες του να δικτυώνονται με κριτήριο τα αγαπημένα τους αναγνώσματα, να σχολιάζουν τα όσα διάβασαν, να ανεβάζουν κριτικές συγγραμμάτων, να στήνουν λογοτεχνικές λέσχες, να δημοσιεύουν τις δικές τους συγγραφικές απόπειρες καθώς και να επικοινωνούν με τους ίδιους τους συγγραφείς.
Επιπλέον, τους δίνει τη δυνατότητα να κατηγοριοποιούν το υλικό τους (τα βιβλία που διάβασαν, που διαβάζουν και που έχουν προγραμματίσει να διαβάσουν) σε ράφια («bookshelves»), ενώ άξια ιδιαίτερης μνείας είναι η υπηρεσία «quotes». Λόγος για μια δεξαμενή δεκάδων χιλιάδων καλά κατηγοριοποιημένων (βάσει 30 ετικετών) και εύκολα αναζητήσιμων (βάσει λέξεων-κλειδιών) ιστορικών ρήσεων και αποφθεγμάτων τα οποία οι χρήστες μπορούν να σχολιάζουν και να ξεχωρίζουν ως «αγαπημένα».
Διαβάστε περισσότερα στο Εθνος (24.04.2010).
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου