Πέμπτη, 24 Ιουνίου 2010

Εμπιστοσύνη δείχνει το κοινό στις νέες τεχνολογίες ενημέρωσης

Εταιρίες που χρησιμοποιούν ιστοσελίδες microblogging, όπως το δημοφιλές Twitter, για να προσφέρουν άμεση ενημέρωση στους πελάτες τους, εξασφαλίζουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα.

Ποσοστό 75% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θεωρούν ως πιο αξιόπιστες εταιρίες που χρησιμοποιούν τη μέθοδο του microblogging, στέλνοντας πολλά μικρά μηνύματα μέσω Twitter ή μέσω Facebook, σύμφωνα με την έρευνα της Fleishmann-Hillard.

Τα δεδομένα της μελέτης για το Twitter προκάλεσαν το ενδιαφέρον σημαντικών εταιριών σε περίοδο κρίσης. Εταιρείες από τη ΒΡ με τη διαρροή στον Κόλπο του Μεξικού, μέχρι και την Toyota με την ανάκληση εκατομμυρίων οχημάτων της, οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στην προώθηση του εταιρικού μηνύματος.

«Το σημαντικό στοιχείο είναι ότι οι κανόνες διαχείρισης κρίσης, που εφαρμόζαμε για δεκαετίες, συνεχίζουν να ισχύουν. Η μόνη διαφορά είναι ότι οι χρόνοι αντίδρασης έχουν ελαχιστοποιηθεί», λέει ο Ντέιβ Σενέι, διευθύνων σύμβουλος Fleishmann-Hillard. «Το σημαντικότερο είναι να μην αντιδρά κανείς υπερβολικά, να απαντά πάντα με στοιχεία και να μην ξεφεύγει από όσα γνωρίζει. Ολα αυτά δεν αφορούν ένα 24ωρο, αλλά πρέπει να γίνουν σε μερικά λεπτά», καταλήγει ο κ. Σενέι.

Οι εταιρίες πρέπει τώρα να είναι καλά εξοπλισμένες για να αντεπεξέλθουν στις νέες ηλεκτρονικές προκλήσεις και για να αντιμετωπίζουν ενδεχόμενα τεχνικά προβλήματα σε ελάχιστο χρόνο. Συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων της μελέτης δήλωσε ότι χρησιμοποιεί το Ιντερνετ για έρευνα αγοράς, με 90% να λένε ότι το Διαδίκτυο τους βοήθησε να συγκρίνουν τιμές σε ηλεκτρονικά είδη και σε αεροπορικά εισιτήρια.

Την ίδια στιγμή, οι ερωτηθέντες εμφανίσθηκαν απρόθυμοι να υπακούσουν στις συστάσεις ιστοσελίδων, τις οποίες θεωρούν αμιγώς διαφημιστικές, με 76% να υποστηρίζουν ότι δεν θα εμπιστευτούν μπλόγκερ, ο οποίος εξασφαλίζει δωρεάν δείγματα προϊόντων από εταιρίες που προβάλλονται στη σελίδα του.

Σχεδόν 60% των ερωτηθέντων εκτιμά ότι ο κεντρικός ρόλος του Ιντερνετ στη λήψη καταναλωτικών αποφάσεων δεν θα πληγεί τα επόμενα δύο χρόνια, με 39% να πιστεύει ότι ο ρόλος του Διαδικτύου θα καταστεί ακόμη σημαντικότερος. Παρόλα αυτά, η διαδικτυακή διαφήμιση αντιπροσωπεύει ακόμη μόλις 14% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης στον κόσμο.

Πηγή: Η Καθημερινή (23.06.2010).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου