Τετάρτη, 1 Δεκεμβρίου 2010

Απολογισμός δράσεων σχετικά με την Ειδική Αγωγή

Ο απολογισμός των δράσεων του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σχετικά με την εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και ο προγραμματισμός για την επόμενη σχολική χρονιά, βρέθηκαν στο επίκεντρο ευρείας σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε, σήμερα 01/12/2010, στο Υπουργείο, υπό την Υφυπουργό Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Ειδικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Μιχάλης Κοντογιάννης, ο Διευθυντής Ειδικής Αγωγής, Γιώργος Αλεβίζος και η Αντιπρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, Αθηνά Ζώνιου Σιδέρη .

Τα συμπεράσματα της σύσκεψης συνοπτικά:

Τρέχουσα Σχολική Χρονιά: Τη φετινή σχολική χρονιά έγιναν 2.304 προσλήψεις αναπληρωτών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα σχολεία Ειδικής Αγωγής, έναντι 1.658 προσλήψεων την περσινή σχολική χρονιά. Επίσης πραγματοποιήθηκαν 120 διορισμοί μόνιμων και 961 προσλήψεις αναπληρωτών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, ενώ πέρσι ο αντίστοιχος αριθμός αναπληρωτών ήταν 512.

Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Σύντομα ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για την διενέργεια του πρώτου διαγωνισμού ΑΣΕΠ, για το διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών (κλάδων ΠΕ61 & ΠΕ71), ώστε σε περιόδους κρίσης να δοθεί το μήνυμα ότι όλοι οι μαθητές έχουν ισότιμη πρόσβαση στη γνώση.

Υλοποίηση Δράσεων μέσω ΕΣΠΑ: Στόχος είναι η προσβασιμότητα στο εκπαιδευτικό υλικό από όλους τους μαθητές. Στο πλαίσιο υλοποίησης των προγραμμάτων μέσω ΕΣΠΑ, το Υπουργείο Παιδείας, σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, επεξεργάζεται το εκπαιδευτικό υλικό, ώστε να εξασφαλιστεί η προσβασιμότητα, ανάλογα με την αναπηρία ή τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες κάθε μαθητή. Επίσης, υλοποιείται το πρόγραμμα Παράλληλης Στήριξης και το Μητρώο ΑμΕΑ.

Υλικοτεχνικές Υποδομές: Ολοκληρώνονται οι προδιαγραφές του υλικοτεχνικού εξοπλισμού - κάτι που γίνεται για πρώτη φορά – ούτως ώστε οι περιφέρειες να προχωρήσουν στην προκήρυξη διαγωνισμού.

Νομοθετικό Πλαίσιο: Είναι αναγκαία η αναθεώρηση του νομοθετικού πλαισίου για την εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με στόχο την προσαρμογή του θεσμικού πλαισίου στα σύγχρονα δεδομένα. Η διαβούλευση για το νέο θεσμικό πλαίσιο, με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, πρόκειται να ξεκινήσει άμεσα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου