Παρασκευή 23 Απριλίου 2010

Τα βιντεοπαιχνίδια νοητικής εξάσκησης δεν προσφέρουν βελτίωση

Τα βιντεοπαιχνίδια εξάσκησης του εγκέφαλου που έχουν παρουσιαστεί τα τελευταία χρόνια δεν βελτιώνουν τις νοητικές επιδόσεις, δείχνει η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα έρευνα για το θέμα, η οποία όμως δεν φαίνεται να πείθει όλους τους επιστήμονες.

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από το BBC σε συνεργασία με τη Μονάδα Γνωσιακών και Εγκεφαλικών Επιστημών του Κέμπριτζ. Συνολικά 11.430 άτομα που δήλωσαν εθελοντικά συμμετοχή στο πρόγραμμα χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες.

Η πρώτη ομάδα κλήθηκε να εξασκηθεί σε ένα online παιχνίδι που υποτίθεται ότι τη λογική, το σχεδιασμό και την επίλυση προβλημάτων, ενώ η δεύτερη κλήθηκε να παίξει ένα βιντεοπαιχνίδι του εμπορίου που υποτίθεται πως βοηθά τη μνήμη, την προσοχή και την αντίληψη του χώρου. Η τρίτη ομάδα ήταν η ομάδα ελέγχου και κλήθηκε, για λόγους σύγκρισης, να ψάχνει στο Διαδίκτυο για να βρει απαντήσεις σε διάφορα δύσκολα ερωτήματα. Όλοι οι εθελοντές έπρεπε να ασκούνται για τουλάχιστον 10 λεπτά τρεις φορές την εβδομάδα, για συνολικό διάστημα έξι εβδομάδων.

Η ανάλυση έδειξε ότι οι εθελοντές των δύο πρώτων ομάδων είχαν μεν βελτιώσει τις επιδόσεις τους στα συγκεκριμένα βιντεοπαιχνίδια, ωστόσο οι επιδόσεις τους σε μια σειρά τεστ νοητικών λειτουργιών παρέμειναν στάσιμες.

«Πιστεύω ότι είναι εντελώς αβάσιμο να περιμένει κανείς ότι η εξάσκηση σε μια μεγάλη ποικιλία νοητικών εργασιών θα σε κάνει εξυπνότερο» σχολιάζει ο Αντριαν Όουεν, επικεφαλής της μελέτης, μιλώντας στο περιοδικό Nature που δημοσιεύει τα αποτελέσματα.

Περισσότερα διαβάστε στο άρθρο (newsroom - ΔΟΛ - 21.04.2010).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου