Πέμπτη, 8 Ιουλίου 2010

Απογράφεται μόνο ό,τι σχετίζεται με τη μισθοδοσία

Περιορισμούς στην απογραφή των δημοσίων υπαλλήλων, αλλά και των εργαζόμενων στα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, έβαλε χθες η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων που καταχωρίζονται στην ηλεκτρονική βάση δεδομένων. Επισήμως η απογραφή αρχίζει την ερχόμενη Δευτέρα, 12 Ιουλίου, και οι δημόσιοι υπάλληλοι απογράφονται σύμφωνα με τον λήγοντα αριθμό του ΑΦΜ τους. Πιλοτικά έχουν απογραφεί υπάλληλοι της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης και ορισμένων δήμων της Αττικής και για τον λόγο αυτόν δεν είχε ανοίξει ως χθες το ηλεκτρονικό σύστημα στον δικτυακό τόπο www. apografi. gov.gr. Μετά τις συστάσεις της Αρχής, όπως διευκρίνισε το υπουργείο Εσωτερικών, υπήρξε αλλαγή του εντύπου απογραφής απ΄ όπου αφαιρέθηκαν τα προσωπικά δεδομένα. Ετσι η απογραφή θα γίνει με βάση νέο έντυπο.

Η Αρχή, κινούμενη ύστερα από καταγγελία της Ομοσπονδίας Δικαστικών Υπαλλήλων Ελλάδος, έκρινε ότι κατά την απογραφή δεν πρέπει να συλλέγονται και να τύχουν περαιτέρω επεξεργασίας τα προσωπικά εκείνα στοιχεία που δεν συνδέονται με τη μισθοδοσία. Αναλυτικότερα, ως αναγκαία στοιχεία για την απογραφή δεν μπορούν να θεωρηθούν ο βαθμός και η βαθμολογία του τίτλου σπουδών, το θέμα του διδακτορικού τίτλου, ο βαθμός του μεταπτυχιακού και η άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου. Επίσης, δεν μπορούν να περιληφθούν στην απογραφή τα στοιχεία που αφορούν τις ξένες γλώσσες, τις επιμορφώσεις, τους επαίνους και τα μετάλλια, εκτός αν από ειδικές διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας τα στοιχεία αυτά συνδέονται με την καταβολή επιδομάτων σε συγκεκριμένες κατηγορίες υπαλλήλων.

Από την πλευρά των πειθαρχικών ποινών μπορεί να καταχωρίζεται μόνο η στέρηση αποδοχών, που συνδέεται με τη μισθοδοσία, ενώ δεν επιτρέπεται να αναφέρεται στην «περιγραφή καθηκόντων» η γνώση ή μη ηλεκτρονικού υπολογιστή. Αντίθετα, κρίθηκε από την Αρχή ότι είναι αναγκαία και χρήσιμη για την ταυτοποίηση του απογραφομένου η καταχώριση του αριθμού φορολογικής δήλωσης, το έτος του εκκαθαριστικού και ο κωδικός ηλεκτρονικής πληρωμής της ΔΕΗ. Τέλος, η Αρχή κρίνει αναγκαίο ότι πρέπει να ληφθούν αυξημένα μέτρα ασφαλείας στο ηλεκτρονικό δικτυακό σύστημα, προκειμένου να αποφευχθούν αλλοιώσεις στοιχείων που είναι καταχωρισμένα, κλοπής και διάδοσης στοιχείων σε τρίτους κτλ.

Πηγή: Το Βήμα (08.07.2010).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου