Νέο νόμο-πλαίσιο για τη λειτουργία των πανεπιστημίων και αλλαγή του συστήματος εισαγωγής, με τους φοιτητές να εισάγονται πλέον σε Σχολή και όχι σε συγκεκριμένο Τμήμα, σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας με τη συνδρομή διεθνών εμπειρογνωμόνων.
Ανάμεσα στις αλλαγές που πρόκειται να γίνουν είναι η δημιουργία Συμβουλίων Διοίκησης στα ιδρύματα, η χωροταξική αναδιάρθρωση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με ενοποιήσεις τύπου «Καλλικράτη» σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, η θέσπιση ξενόγλωσσων προγραμμάτων σπουδών και η δυνατότητα αλλοδαπών να γίνουν καθηγητές στα ελληνικά ΑΕΙ σε μια προσπάθεια διεθνοποίησης, η έμφαση στην αξιολόγηση, η αλλαγή του συστήματος εξεταστικών περιόδων, κ.ά.
Ο διάλογος για τη νέα μεταρρύθμιση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και στο εξεταστικό σύστημα, δηλαδή για το Νέο Πανεπιστήμιο που θα ακολουθήσει το Νέο Σχολείο, θα αρχίσει τον Σεπτέμβριο και θα ολοκληρωθεί σε λίγους μήνες, όπως ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου μιλώντας στην 64η Σύνοδο των Πρυτάνεων που έγινε το Σαββατοκύριακο στο Λιτόχωρο Πιερίας.
Εξεταστικό
Βασική Ακαδημαϊκή Μονάδα θα είναι Σχολή που θα απονέμει και τα πτυχία με βάση προγράμματα σπουδών. Τα Τμήματα θα υφίστανται ως διοικητικές μονάδες συγκεκριμένων επιστημονικών πεδίων. Η εισαγωγή των φοιτητών θα γίνεται σε Σχολές. Η κατανομή τους στα επιμέρους προγράμματα σπουδών θα γίνεται έπειτα από το τέλος του πρώτου ακαδημαϊκού έτους, ανάλογα με την επίδοση και τις προτιμήσεις των φοιτητών, χωρίς να αποκλείεται και η αλλαγή προγράμματος σπουδών σε επόμενα έτη. Υιοθέτηση και εφαρμογή του ευρωπαϊκού συστήματος ΕCΤS με βάση τις διδακτικές μονάδες.
Φοιτητές
-Αλλαγή του σημερινού συστήματος εξεταστικών περιόδων.
-Υιοθέτηση του ψηφιακού συγγράμματος που θα είναι ελεύθερα διαθέσιμο στο Διαδίκτυο.
-Σύστημα πιστοποίησης όλων των προγραμμάτων σπουδών.
-Οργάνωση Κέντρων Αριστείας και μέσω συνεργασίας μεταξύ των ιδρυμάτων.
-Αναδιάρθρωση του θεσμού της πρακτικής άσκησης και των ευκαιριών απόκτησης εμπειρίας των φοιτητών.
-Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στον διεπιστημονικό χαρακτήρα των προγραμμάτων σπουδών σε προπτυχιακό και σε μεταπτυχιακό επίπεδο.
-Κάρτα φοιτητή: θα του διασφαλίζει πρόσβαση σε όλες τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
-Διεύρυνση φοιτητικών υποτροφιών και δανείων με βάση τεκμηριωμένες κοινωνικοοικονομικές ανάγκες και την επίδοση.
Πηγή: Το Βήμα (28.06.2010).
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου