Παρασκευή 31 Αυγούστου 2012

Μαθητές ετών ... ήντα

Το 2012 είναι το Ευρωπαϊκό Ετος Ενεργού Γήρανσης και Αλληλεγγύης μεταξύ των Γενεών. Η εσπερινή εκπαίδευση κάνει πράξη τους στόχους αυτούς στην Ελλάδα, αποδεικνύοντας ότι ποτέ δεν είναι αργά για μάθηση και εξέλιξη. Δύο απόφοιτοι και μία καθηγήτρια εσπερινών σχολείων της χώρας μιλούν για την εμπειρία τους.

Στα 61 χρόνια της η κ. Αντωνέλλου έδωσε Πανελλήνιες και πέρασε στο Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων & Επικοινωνίας του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων στο Αργοστόλι Κεφαλονιάς.

«Το όνειρό μου πάντα ήταν να τελειώσω το Γυμνάσιο και το Λύκειο. Το 2004 που δημιουργήθηκε στο νησί μας το Εσπερινό Γυμνάσιο με τάξεις Λυκείου, αποφάσισα να κάνω το όνειρό μου πραγματικότητα. Επειτα από επτά χρόνια καθημερινής μετακίνησης με φέρι για να παρακολουθήσω τα μαθήματα – μένω στο Ληξούρι, ενώ το σχολείο είναι στο Αργοστόλι – απέκτησα το 2011 απολυτήριο Λυκείου. Αποφάσισα να προετοιμαστώ για Πανελλήνιες και πέρασα στη δεύτερη σχολή προτίμησής μου» λέει η κ. Αντωνέλλου.

Στην ερώτηση αν νιώθει αμηχανία που θα βρίσκεται ανάμεσα σε νέους ανθρώπους απαντά χωρίς ενδοιασμό: «Καθόλου. Εξάλλου στα 7 χρόνια του Εσπερινού Αργοστολίου ήμουν καθημερινά ανάμεσα σε ''νέους'' κάθε ηλικίας! Αρκετοί από τους συμμαθητές μου είχαν τα μισά μου χρόνια και λιγότερα. Αλλά και οι ''συνομήλικοι'' συμμαθητές μου ήταν νέοι στην ψυχή και στο μυαλό. Δεν γίνεται να είσαι 40, 50, 60 χρόνων, να πηγαίνεις σχολείο γιατί θέλεις να ανοίξεις τους ορίζοντές σου και να έχεις σκουριασμένο μυαλό. Πιστεύω λοιπόν ότι ούτε και οι μελλοντικοί συμφοιτητές μου θα νιώσουν αμηχανία μαζί μου. Ανυπομονώ να ξεκινήσουμε».

Η κυρία Άννα Γουρζή είναι από το Αίγιο. Έχοντας αποφοιτήσει πριν χρόνια από το Γυμνάσιο, αποφάσισε το 2008 να συνεχίσει τις σπουδές της και στο Λύκειο. Η δουλειά της απαιτούσε συχνές μετακινήσεις, έτσι παρακολούθησε την Α’ Εσπερινού Λυκείου στο Αίγιο και στη συνέχεια τέλειωσε τη Β’ Εσπερινού στην Πρέβεζα.

Το 2010 βρέθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης όπου σπούδαζε ο γιος της Επιστήμη Υπολογιστών στο Πανεπιστήμιο Κρήτης. Γράφτηκε στο Εσπερινό Γενικό Λύκειο Ηρακλείου όπου παρακολούθησε την Γ’ και Δ’ Εσπερινού, και το 2012 απέκτησε απολυτήριο Λυκείου, στην ηλικία των 50 ετών.

«Η εμπειρία της επιστροφής τα θρανία μετά από 30 χρόνια ήταν σταθμός στη ζωή μου. Αποφοιτώντας από το Εσπερινό Λύκειο Ηρακλείου, δεν απέκτησα μόνο το πολυπόθητο απολυτήριο, αλλά και φίλους που θα θυμάμαι πάντα. Οι 170 μαθητές του Εσπερινού Ηρακλείου, ηλικίας 17-55 ετών, είναι συνειδητοποιημένοι και προσηλωμένοι στο στόχο τους, περισσότερο θα έλεγα απ’ ό,τι στα ημερήσια σχολεία: δεν είναι εύκολο να δουλεύεις όλη μέρα και να κάθεσαι μετά στο θρανίο να παρακολουθήσεις μάθημα. Οι καθηγητές μας αναγνωρίζουν τον αγώνα που κάνουμε, και μας στηρίζουν με κάθε τρόπο. Η αγάπη και ο σεβασμός μας για αυτούς δεν περιγράφεται με λόγια. Μάλιστα, αρκετοί καθηγητές δούλευαν αμισθί τα Σαββατοκύριακα προκειμένου να βοηθήσουν τους μαθητές που πήραν μέρος στις Πανελλήνιες να προετοιμαστούν για τις εξετάσεις. Και οι κόποι τους δεν πήγαν χαμένοι: από τους 25 υποψηφίους, πέρασαν οι 23. Εγώ έχω ακόμα αγωνία, αφού ανήκω στην ειδική κατηγορία 5% των υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις. Είμαι αισιόδοξη ότι θα περάσω».

Διαβάστε όλο το άρθρο στο Βήμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου