Παρασκευή, 31 Αυγούστου 2012

Μαθητές ετών ... ήντα

Το 2012 είναι το Ευρωπαϊκό Ετος Ενεργού Γήρανσης και Αλληλεγγύης μεταξύ των Γενεών. Η εσπερινή εκπαίδευση κάνει πράξη τους στόχους αυτούς στην Ελλάδα, αποδεικνύοντας ότι ποτέ δεν είναι αργά για μάθηση και εξέλιξη. Δύο απόφοιτοι και μία καθηγήτρια εσπερινών σχολείων της χώρας μιλούν για την εμπειρία τους.

Στα 61 χρόνια της η κ. Αντωνέλλου έδωσε Πανελλήνιες και πέρασε στο Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων & Επικοινωνίας του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων στο Αργοστόλι Κεφαλονιάς.

«Το όνειρό μου πάντα ήταν να τελειώσω το Γυμνάσιο και το Λύκειο. Το 2004 που δημιουργήθηκε στο νησί μας το Εσπερινό Γυμνάσιο με τάξεις Λυκείου, αποφάσισα να κάνω το όνειρό μου πραγματικότητα. Επειτα από επτά χρόνια καθημερινής μετακίνησης με φέρι για να παρακολουθήσω τα μαθήματα – μένω στο Ληξούρι, ενώ το σχολείο είναι στο Αργοστόλι – απέκτησα το 2011 απολυτήριο Λυκείου. Αποφάσισα να προετοιμαστώ για Πανελλήνιες και πέρασα στη δεύτερη σχολή προτίμησής μου» λέει η κ. Αντωνέλλου.

Στην ερώτηση αν νιώθει αμηχανία που θα βρίσκεται ανάμεσα σε νέους ανθρώπους απαντά χωρίς ενδοιασμό: «Καθόλου. Εξάλλου στα 7 χρόνια του Εσπερινού Αργοστολίου ήμουν καθημερινά ανάμεσα σε ''νέους'' κάθε ηλικίας! Αρκετοί από τους συμμαθητές μου είχαν τα μισά μου χρόνια και λιγότερα. Αλλά και οι ''συνομήλικοι'' συμμαθητές μου ήταν νέοι στην ψυχή και στο μυαλό. Δεν γίνεται να είσαι 40, 50, 60 χρόνων, να πηγαίνεις σχολείο γιατί θέλεις να ανοίξεις τους ορίζοντές σου και να έχεις σκουριασμένο μυαλό. Πιστεύω λοιπόν ότι ούτε και οι μελλοντικοί συμφοιτητές μου θα νιώσουν αμηχανία μαζί μου. Ανυπομονώ να ξεκινήσουμε».

Η κυρία Άννα Γουρζή είναι από το Αίγιο. Έχοντας αποφοιτήσει πριν χρόνια από το Γυμνάσιο, αποφάσισε το 2008 να συνεχίσει τις σπουδές της και στο Λύκειο. Η δουλειά της απαιτούσε συχνές μετακινήσεις, έτσι παρακολούθησε την Α’ Εσπερινού Λυκείου στο Αίγιο και στη συνέχεια τέλειωσε τη Β’ Εσπερινού στην Πρέβεζα.

Το 2010 βρέθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης όπου σπούδαζε ο γιος της Επιστήμη Υπολογιστών στο Πανεπιστήμιο Κρήτης. Γράφτηκε στο Εσπερινό Γενικό Λύκειο Ηρακλείου όπου παρακολούθησε την Γ’ και Δ’ Εσπερινού, και το 2012 απέκτησε απολυτήριο Λυκείου, στην ηλικία των 50 ετών.

«Η εμπειρία της επιστροφής τα θρανία μετά από 30 χρόνια ήταν σταθμός στη ζωή μου. Αποφοιτώντας από το Εσπερινό Λύκειο Ηρακλείου, δεν απέκτησα μόνο το πολυπόθητο απολυτήριο, αλλά και φίλους που θα θυμάμαι πάντα. Οι 170 μαθητές του Εσπερινού Ηρακλείου, ηλικίας 17-55 ετών, είναι συνειδητοποιημένοι και προσηλωμένοι στο στόχο τους, περισσότερο θα έλεγα απ’ ό,τι στα ημερήσια σχολεία: δεν είναι εύκολο να δουλεύεις όλη μέρα και να κάθεσαι μετά στο θρανίο να παρακολουθήσεις μάθημα. Οι καθηγητές μας αναγνωρίζουν τον αγώνα που κάνουμε, και μας στηρίζουν με κάθε τρόπο. Η αγάπη και ο σεβασμός μας για αυτούς δεν περιγράφεται με λόγια. Μάλιστα, αρκετοί καθηγητές δούλευαν αμισθί τα Σαββατοκύριακα προκειμένου να βοηθήσουν τους μαθητές που πήραν μέρος στις Πανελλήνιες να προετοιμαστούν για τις εξετάσεις. Και οι κόποι τους δεν πήγαν χαμένοι: από τους 25 υποψηφίους, πέρασαν οι 23. Εγώ έχω ακόμα αγωνία, αφού ανήκω στην ειδική κατηγορία 5% των υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις. Είμαι αισιόδοξη ότι θα περάσω».

Διαβάστε όλο το άρθρο στο Βήμα.

Τετάρτη, 29 Αυγούστου 2012

Οι δέκα ευφυέστεροι άνθρωποι στον κόσμο


Η έγκυρη ιστοσελίδα superscolar. org κατάρτησε κι έδωσε στην δημοσιότητα έναν κατάλογο με τους 10, κατά την άποψή της, πιο έξυπνους ανθρώπους στο κόσμο αυτή τη στιγμή, προσθέτοντας πως η λίστα δεν είναι αντικειμενική, αφού η έννοια της εξυπνάδας είναι κάτι υποκειμενικό κι υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί παράγοντες πέρα από το IQ που καθορίζουν πόσο έξυπνος είναι κάποιος.

Παρόλ' αυτά, είναι ένας αρκετά ενδεικτικός κατάλογος που εμπεριέχει δέκα αδιαμφισβήτητα, μεγαλοφυείς ανθρώπους.

1. Τέρενς Τάο, μαθηματικός

Ο ορισμός του «παιδιού - θαύματος» : στα 2 του χρόνια μπορούσε να εκτελέσει περίπλοκες μαθηματικές πράξεις, στα 9 του μπήκε στο κολέγιο, στα 20 του πήρε διδακτορικό από το Πρίνστον και στα 24 του έγινε ο νεότερος καθηγητής στην ιστορία του UCLA. Ο 37χρονος διαθέτει ΙQ 230.

2. Κρίστοφερ Χιράτα, αστροφυσικός

Ακόμη μια περίπτωση παιδικής ιδιοφυΐας, που στα 13 του κέρδισε χρυσό μετάλλιο στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Φυσικής, στα 14 μπήκε στο πανεπιστήμιο και ήδη από τα 16 του δουλεύει στην NASA πάνω σε projects για τον αποικισμό στον Άρη. Ο 30χρονος διαθέτει IQ 225.

3. Κιμ Ουνγκ Γιονγκ, φυσικός

Με επιβεβαιωμένο ΙQ 210 είναι ο κάτοχος του σχετικού ρεκόρ του βιβλίου Γκίνες από όταν ήταν παιδί, κάτι απόλυτα αναμενόμενο, όταν ο 50χρονος επιστήμονας πριν ακόμη κλείσει τα 2 του χρόνια μιλούσε ήδη τέσσερις γλώσσες (Κορεάτικα, Γιαπωνέζικα, Αγγλικά και Γερμανικά).

4. Ρίκ Ρόσνερ, σεναριογράφος

Με IQ 190 ο 52χρονος σεναριογράφος βγάζει τα προς το ζην γράφοντας κείμενα σε αμερικάνικες εκπομπές όπως το διάσημο σώου του Τζίμι Κίμελ, ενώ παλιότερα είχε εργαστεί ως γυμνό μοντέλο, στρίπερ και σερβιτόρος.

5. Γκάρι Κασπάροφ, σκακιστής

Ο νεότερος που κέρδισε ποτέ τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή, στα 22 του χρόνια, έχει αποσυρθεί από το άθλημα εδώ και αρκετά χρόνια, γράφοντας βιβλία και δίνοντας διαλέξεις. Διαθέτει IQ 190.

6. Τζέιμς Γουντς, ηθοποιός

Δεν πρόκειται για τυπογραφικό λάθος, είναι όντως ο αμερικανός ηθοποιός Τζέιμς Γουντς, πρωταγωνιστής σε ταινίες όπως «Μια Φορά Κι Έναν Καιρό Στην Αμερική». Ο 65χρονος, που διαθέτει IQ 180, γράφτηκε με υποτροφία στα μαθηματικά στο φημισμένο UCLA όταν ήταν ακόμη μαθητής γυμνασίου, στρέφοντας την πλάτη του σε μια ακαδημαϊκή καριέρα για χάρη του σελιλόιντ.

7. Πολ Άλεν, επιχειρηματίας

Ο 59χρονος συνιδρυτής της Microsoft και δισεκατομμυριούχος, με μια προσωπική περιουσία που ανέρχεται στα 10 δις ευρώ, διαθέτει IQ 170. Ταυτόχρονα είναι και ένας από τους πιο γενναιόδωρους φιλάνθρωπους της υφηλίου.

8. Τζούντιτ Πόλγκαρ, σκακίστρια

Η νεότερη πρωταθλήτρια σκακιού στην ιστορία (μόλις 15 ετών, ένα μήνα νεότερη από τον Μπόμπι Φίσερ) διακρίθηκε χάρη στην ιδέα του πατέρα της, ο οποίος εφάρμοσε πάνω της μια πρωτοποριακή εκπαιδευτική μέθοδο που θέλει τα παιδιά ικανά για μεγάλα επιτεύγματα, αν εκπαιδευτούν από νωρίς σε ένα και μόνο πεδίο γνώσης. Διαθέτει ΙQ 170.

9. Άντριου Γουάιλς, μαθηματικός

Ο Βρετανός καθηγητής του φημισμένου πανεπιστήμιου Πρίνστον κατάφερε το 1995 κι έλυσε το «τελευταίο θεώρημα του Φερμά», το αποκαλούμενο και «δυσκολότερο μαθηματικό γρίφο στην ιστορία» που απασχολούσε τους επιστήμονες επί 358 χρόνια. Το ΙQ του 59χρονου μαθηματικού είναι 170.

10. Στίβεν Χόκινγκ, αστροφυσικός

Το πιο αναγνωρίσιμο όνομα στην λίστα με IQ 160, συγγραφέας 7 βιβλίων και, κατά πολλούς, διάδοχος του Αλβέρτου Αϊνστάιν, ο οποίος μας βοήθησε να κατανοήσουμε τα μυστήρια της αστροφυσικής και της δημιουργίας του σύμπαντος.

Πηγή: Το Βήμα

Υποβολή αιτήσεων για τις νέες ειδικότητες των δημοσίων ΙΕΚ

Το Υπουργείο Παιδείας με ανακοίνωση του ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους ότι η διαδικασία υποβολής αιτήσεων επιλογής για τις νέες ειδικότητες των Δημοσίων ΙΕΚ για το φθινοπωρινό εξάμηνο 2012, ξεκινά από Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου 2012 και λήγει την Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου 2012.
Οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν μαζί τους:
  • Την αστυνομική τους ταυτότητα ή διαβατήριο.
  • Απολυτήριο Λυκείου ή Γυμνασίου.
Σημειώνεται ότι:
  • Οι τρίτεκνοι ή πολύτεκνοι πρέπει να προσκομίσουν αντίστοιχο πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.
  • Οι αλλοδαποί πρέπει να προσκομίσουν άδεια παραμονής και αν δεν έχουν αντίστοιχο τίτλο από σχολείο της χώρας μας, πιστοποιητικό Ελληνομάθειας.
  • Για ειδικότητες Γυμνασίου απαιτείται κατάθεση Απολυτηρίου Γυμνασίου
  • Για ειδικότητες Ενιαίου Λυκείου (ΕΛ) απαιτείται κατάθεση Απολυτηρίου Λυκείου ή Απολυτηρίου-Πτυχίου ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ , ΤΕΕ (Β’ κύκλου), ΤΕΛ ή ΕΠΛ.
  • Για ειδικότητες Γ’ εξαμήνου (ΤΕΕ) απαιτείται υποβολή Πτυχίου ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ , ΤΕΕ (Β’ κύκλου), ΤΕΛ ή ΕΠΛ, με την προϋπόθεση ότι υπάρχει αντιστοιχία της ζητούμενης ειδικότητας με την ειδικότητα αποφοίτησής τους.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι να απευθύνονται στο πλησιέστερο Δημόσιο ΙΕΚ

Πέμπτη, 23 Αυγούστου 2012

Μαθήματα για τη Γλώσσα στον 18ο Κύκλο του Ελεύθερου Πανεπιστημίου


1. Δευτέρα 8 Οκτωβρίου
Γεώργιος Μπαμπινιώτης
Όψεις τής γλώσσας. Το παράδειγμα τής Ελληνικής: Εισαγωγή

2. Δευτέρα 15 Οκτωβρίου
Νικόλαος Παντελίδης
Αναπληρωτής καθηγητής Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ιστορική διάσταση τής γλώσσας: συγγένεια, μεταβολές, ετυμολογία

3. Δευτέρα 22 Οκτωβρίου
Σπυριδούλα Βαρλοκώστα
Αναπληρώτρια καθηγήτρια Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας
Πανεπιστήμιο Αθηνών

Η κατάκτηση τής μητρικής γλώσσας

4. Δευτέρα 29 Οκτωβρίου
Αμαλία Μόζερ
Καθηγήτρια Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Πανεπιστήμιο
Αθηνών

Η δομολειτουργική και επικοινωνιακή προσέγγιση τής γλώσσας

5. Δευτέρα 5 Νοεμβρίου
Αικατερίνη Μπακάκου
Καθηγήτρια Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Πανεπιστήμιο
Αθηνών

Σημασιολογική προσέγγιση: Το λεξιλόγιο τής Ελληνικής

6. Δευτέρα 12 Νοεμβρίου
Διονύσης Γούτσος
Αναπληρωτής καθηγητής Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας,
Πανεπιστήμιο Αθηνών

Κειμενική προσέγγιση τής γλώσσας: Από τη λέξη στο κείμενο

7. Δευτέρα 19 Νοεμβρίου
Δήμητρα Θεοφανοπούλου-Κοντού
Καθηγήτρια Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Πανεπιστήμιο
Αθηνών

Συντακτική προσέγγιση τής γλώσσας: Γενετική θεωρία

8. Δευτέρα 26 Νοεμβρίου
Θανάσης Νάκας
Καθηγητής Γλωσσολογίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής
Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Αθηνών

Η διδασκαλία τής γλώσσας στην εκπαίδευση

9. Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου
Μαρία Ιακώβου
Επίκουρη καθηγήτρια Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας,
Πανεπιστήμιο Αθηνών

Η διδασκαλία τής Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας

10. Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου
Παναγιώτης Κοντός
Αναπληρωτής καθηγητής Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας,
Πανεπιστήμιο Αθηνών

Η γεωγραφική διαφοροποίηση τής γλώσσας: Διάλεκτοι/ιδιώματα τής Ελληνικής

Τα μαθήματα θα πραγματοποιούνται κάθε Δευτέρα και ώρα 17.00-18.30.

Συντονιστής της ενότητας: Γεώργιος Μπαμπινιώτης
Καθηγητής Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών

Τετάρτη, 22 Αυγούστου 2012

Το Facebook εκτρέφει το άγχος


Οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το Twitter «γεννούν» άγχος και κάνουν τους χρήστες να αισθάνονται ανεπαρκείς. Τον κώδωνα του κινδύνου για τη νέα μόδα της on-line ζωής μας κρούουν ειδικοί της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Σάλφορντ στο Μάντσεστερ της Βρετανίας μετά από δημοσκόπηση σε 298 χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης η οποία έγινε για λογαριασμό του κοινωφελούς ιδρύματος Anxiety UK.
Από την ανάλυση των στοιχείων προέκυψε ότι περισσότεροι από τους μισούς χρήστες (53%) δήλωσαν ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης άλλαξαν τη συμπεριφορά τους – και από αυτούς τους χρήστες το 51% ανέφερε ότι η αλλαγή ήταν προς το χειρότερο.
Η πιο συχνή αναφορά των χρηστών στους οποίους τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είχαν αρνητική επίδραση ήταν ότι εμφάνισαν κατακόρυφη πτώση της αυτοπεποίθησής τους όταν συνέκριναν τις δικές τους πράξεις και επιτυχίες με εκείνες των on line φίλων τους.
Τα δύο τρίτα των χρηστών είπαν επίσης ότι έβρισκαν πολύ δύσκολο το να χαλαρώσουν πλήρως ή το να κοιμηθούν όταν είχαν προηγουμένως ασχοληθεί επί αρκετή ώρα με το Facebook ή το Twitter.
Παράλληλα, το 25% των ατόμων που συμμετείχαν στη δημοσκόπηση ανέφερε ότι εμφάνισε προβλήματα στη σχέση του με τον σύντροφο ή τους συνεργάτες του εάν προηγουμένως είχε έλθει σε διαδικτυακή αντιπαράθεση μαζί τους.
H δημοσκόπηση αποκάλυψε επίσης την εθιστική δύναμη του Διαδικτύου καθώς το 55% των ατόμων που συμμετείχαν σε αυτή δήλωσε ότι αισθανόταν «άγχος» όταν δεν είχε πρόσβαση στον λογαριασμό του στο Facebook ή στα mail του.
Συγχρόνως ποσοστό μεγαλύτερο του 60% των χρηστών ανέφερε ότι προκειμένου να έχει ένα διάλειμμα από την on line καθημερινότητά του έπρεπε να πατήσει το κουμπί off στις συσκευές – ήταν αδύνατον στους περισσότερους να αγνοήσουν τους on line πειρασμούς όταν οι συσκευές ήταν ανοιχτές.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης η διεθύνουσα σύμβουλος της οργάνωσης Anxiety UK Νίκι Λιντμπέτερ σημείωσε ότι «αν κάποιο άτομο έχει προδιάθεση για άγχος οι πιέσεις που δέχεται από την τεχνολογία λειτουργούν ως αφορμή που ‘πυροδοτεί’ ανασφάλεια και στρες». Η κυρία Λιντμπέτερ δήλωσε επίσης ότι έμεινε έκπληκτη από το πόσο μεγάλο ποσοστό των χρηστών μέσων κοινωνικής δικτύωσης που συμμετείχαν στη δημοσκόπηση ανέφερε ότι μπορούσε να κάνει διάλειμμα από τη δικτυακή ζωή του μόνο αν έκλεινε τη συσκευή που τον συνδέει με τον on line κόσμο.«Ηταν αδύνατον για τα άτομα αυτά απλώς να αγνοήσουν το έξυπνο κινητό τους ή τον υπολογιστή τους».
Σημειώνεται ότι πέρυσι μια διεθνής μελέτη αποκάλυψε πώς το κλείσιμο της τηλεόρασης και του ραδιοφώνου, του κινητού ή του Ιντερνετ προκαλεί σε κάποια άτομα συμπτώματα στέρησης αντίστοιχα με εκείνα που παρουσιάζει ένα άτομο εθισμένο στο τσιγάρο το οποίο προσπαθεί να κόψει την κακή του συνήθεια.
Επιστήμονες ζήτησαν από εθελοντές σε 12 πανεπιστήμια ανά τον κόσμο να αποφύγουν τη χρήση υπολογιστή, κινητού, iPod, τηλεόρασης και ραδιοφώνου επί 24 ώρες. Είναι χαρακτηριστικό ότι η πλειονότητα των εθελοντών δεν ήταν σε θέση να απέχει ούτε καν για ένα 24ωρο από την «ηλεκτρονική» ζωή του.
Πηγή: Το Βήμα

Η παχυσαρκία βλάπτει τον εγκέφαλο


Τα παραπανίσια κιλά δεν επιβαρύνουν μόνο τη σιλουέτα και την καρδιά αλλά φαίνονται επίσης να έχουν δυσμενείς επιπτώσεις στη λειτουργία του εγκεφάλου. Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξε μεγάλη μελέτη που έγινε στη Βρετανία και διαπίστωσε μια πιο γρήγορη «πτώση» των νοητικών επιδόσεων στα άτομα που είναι παχύσαρκα και εμφανίζουν μεταβολικές δυσλειτουργίες.
Οι επιστήμονες δεν γνωρίζουν ακόμη τον ακριβή μηχανισμό με τον οποίο το σωματικό βάρος επιδρά στις γνωσιακές λειτουργίες του εγκεφάλου, υποπτεύονται όμως ότι η αιτία θα πρέπει να αναζητηθεί στις μεταβολικές αλλαγές – όπως η αύξηση των επιπέδων σακχάρου και χοληστερόλης – που συνδέονται με την παχυσαρκία. Αξίζει να σημειωθεί ότι άλλες μελέτες έχουν αναδείξει επίσης την παχυσαρκία ως παράγοντα κινδύνου για την εμφάνιση άνοιας.
Ερευνητές από γαλλικά και βρετανικά ερευνητικά κέντρα με επικεφαλής την Αρκανά Σινγκ-Μανού του Εθνικού Ινστιτούτου Υγείας και Ιατρικών Ερευνών της Γαλλίας (INSERM) εξέτασαν τις νοητικές επιδόσεις 6.401 ανδρών και γυναικών ηλικίας 35 ως 55 ετών αναλύοντας τα δεδομένα της μακροπρόθεσμης μελέτης Whitehall II η οποία παρακολουθεί την πορεία της υγείας 10.000 και πλέον βρετανών δημοσίων υπαλλήλων εδώ και περισσότερο από 20 χρόνια.
Οι εθελοντές της Whitehall II είχαν εξεταστεί σε μια σειρά από τεστ μνήμης και γνωσιακών δεξιοτήτων τρεις φορές μέσα στην περασμένη δεκαετία. Αναλύοντας τις επιδόσεις τους οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι όσοι ήταν παχύσαρκοι και παρουσίαζαν ταυτόχρονα επιβαρυντικές για την υγεία μεταβολικές αλλαγές εμφάνιζαν μεγαλύτερη νοητική «πτώση» καθώς η βαθμολογία τους στα τεστ ακολουθούσε την κατιούσα με ταχύτερο ρυθμό.
Στη μελέτη τους, η οποία δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση «Neurology», οι ερευνητές υπογραμμίζουν ότι εξέτασαν μόνο την πορεία των γνωσιακών λειτουργιών και όχι την εμφάνιση της άνοιας. Επισημαίνουν επίσης πως το γεγονός ότι όλοι οι συμμετέχοντες ανήκαν στον κλάδο των δημοσίων υπαλλήλων ενδέχεται να παίζει κάποιο ρόλο και άρα είναι πιθανό τα ίδια ευρήματα να μην ισχύουν για άλλες πληθυσμιακές ομάδες.
«Περαιτέρω έρευνες απαιτούνται προκειμένου να εξεταστεί η επίδραση γενετικών παραγόντων, να ληφθεί υπόψη από πότε τα άτομα ήταν παχύσαρκα και από πότε παρουσίαζαν αυτούς τους μεταβολικούς παράγοντες κινδύνου όπως επίσης και να εξεταστεί η βαθμολογία σε γνωσιακά τεστ καθόλη τη διάρκεια της ενήλικης ζωής ώστε να έχουμε καλύτερη κατανόηση της σχέσης μεταξύ παχυσαρκίας και γνωσιακών λειτουργιών όπως η σκέψη, η συλλογιστική και η μνήμη» τονίζεται χαρακτηριστικά στο σχετικό άρθρο.
Πηγή: Το Βήμα