Πέμπτη, 31 Μαΐου 2012

Η διδασκαλία της ελληνικής ως μητρικής, ως δεύτερης, ως ξένης


Η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων σας προσκαλεί να παρευρεθείτε στη φιλολογική εκδήλωση με θέμα "Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΩΣ ΜΗΤΡΙΚΗΣ, ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΚΑΙ ΩΣ ΞΕΝΗΣ" (Τρίτη, 12 Ιουνίου 2012, ώρα 18.30) στη Στοά του Βιβλίου.

Το πρόγραμμα εδώ.

Τετάρτη, 16 Μαΐου 2012

Η δύναμη της Λογοτεχνίας: Διδακτικές προσεγγίσεις και Αξιοποίηση διδακτικού υλικού


Ο Τομέας Ανθρωπιστικών Σπουδών-Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Διδακτική Γλώσσας-Λογοτεχνία-Θέατρο και Εκπαίδευση" του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών θα πραγματοποιήσει ημερίδα Μεταπτυχιακών Φοιτητών και Υποψηφίων Διδακτόρων με θέμα: "Η δύναμη της Λογοτεχνίας: Διδακτικές προσεγγίσεις-Αξιοποίηση διδακτικού υλικού (Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο)". Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 22 Μαΐου 2012 (ώρα 15.00-20.00) στο Αμφιθέατρο του Μαράσλειου Διδασκαλείου (Μαρασλή 4 – Αθήνα). Είσοδος ελεύθερη. Θα χορηγηθεί βεβαίωση συμμετοχής.

Πηγή: Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα.

Οδηγός ενημέρωσης για το AIDS


Η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία του Υπουργείου Υγείας, που καταδεικνύουν τη μεγάλη αύξηση των κρουσμάτων του ιού HIV στη χώρα μας, προχώρησε το Νοέμβριο του 2011 σε έκδοση και διανομή οδηγού ενημέρωσης για το AIDS σε πέντε γλώσσες, με στόχο να αποτελέσει ένα εργαλείο ενημέρωσης, όχι μόνο για τους Έλληνες αλλά και για τους μετανάστες που διαβιούν στη χώρα μας.

Ο οδηγός μεταφράστηκε από την Ελληνική γλώσσα στα Ρωσικά, Αλβανικά, Αγγλικά και Γαλλικά και είναι ήδη αναρτημένος στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς: www.neagenia.gr ενώ διατίθεται δωρεάν και σε έντυπη μορφή από τα γραφεία της ΓΓΝΓ (Αχαρνών 417). Σχεδιάζεται η διανομή του στις κοινότητες των μεταναστών σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς.

Το υλικό προήλθε από τη διαδικτυακή εκδήλωση που διοργάνωσε η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS, το Δεκέμβριο του 2010. Εντάσσεται στο πλαίσιο των προληπτικών ενεργειών ενημέρωσης και  ευαισθητοποίησης όσο το δυνατόν περισσότερων νέων σε όλη την Ελλάδα αναφορικά με τον ιό.

Στην εκδήλωση  οι νέοι είχαν τη δυνατότητα να υποβάλουν τα ερωτήματα και τις  απορίες τους ηλεκτρονικά. Οι απαντήσεις δόθηκαν ζωντανά από ομάδα επιστημόνων αποτελούμενη από ιατρούς, ψυχολόγους και εκπροσώπους φορέων και οργανώσεων που ασχολούνται με το θέμα. Η συζήτηση μεταδόθηκε μέσα από την ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς: www.neagenia.gr αλλά και από άλλες ιστοσελίδες.

Παρασκευή, 4 Μαΐου 2012

Έναρξη προγραμμάτων πιστοποίησης εκπαιδευτικών σε ΤΠΕ (Α΄ Επίπεδο)


Γίνεται γνωστό στους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς ότι από 3/5/2012, μπορούν με χρήση των κωδικών τους να βλέπουν τα διαθέσιμα προγράμματα πιστοποίησης και να υποβάλουν αιτήσεις συμμετοχής ηλεκτρονικά στη διεύθυνση:
(Επιλογή: «Διαχείριση Αιτήσεων Πιστοποίησης», «Νέα Αίτηση»)
Τα προγράμματα πιστοποίησης θα ανακοινώνονται σταδιακά σύμφωνα με τη ζήτηση εκ μέρους των εκπαιδευτικών αλλά και τη διαθεσιμότητα ανά περιοχή των Κέντρων Πιστοποίησης.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης «Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ (2007-2013), που υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και του Ελληνικού Δημοσίου, τα προγράμματα πιστοποίησης Α' επιπέδου υλοποιούνται, ώστε να διευκολυνθεί η συμμετοχή του μεγαλύτερου δυνατού αριθμού εκπαιδευτικών στην επιμόρφωση Β' επιπέδου, για την οποία η εν λόγω πιστοποίηση αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση. Στην επιμόρφωση Β΄ επιπέδου μπορούν να συμμετάσχουν εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ05/06/07, ΠΕ19/20, ΠΕ60, ΠΕ70, καθώς και εκπαιδευτικοί «συναφών» κλάδων, δηλαδή εκπαιδευτικοί που έχουν τη δυνατότητα διδασκαλίας μαθημάτων των παραπάνω κλάδων ως πρώτη ή δεύτερη ανάθεση.

Στα προγράμματα πιστοποίησης Α' επιπέδου, που θα υλοποιηθούν στο διάστημα Μαΐου – Ιουλίου 2012 στα Κέντρα Πιστοποίησης (ΚεΠΙΣ), μπορούν να συμμετάσχουν μόνιμοι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και εν ενεργεία αναπληρωτές της δημόσιας εκπαίδευσης, των κλάδων της επιμόρφωσης Β' επιπέδου, εκτός των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ19/20 για τους οποίους η πιστοποίηση Α' επιπέδου δεν αποτελεί προϋπόθεση για τη συμμετοχή τους στην επιμόρφωση αυτή. Οι αναπληρωτές και οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί οφείλουν να προσκομίσουν σχετική βεβαίωση (αποστολή στο fax: 210 6930750) από την οικεία διεύθυνση εκπαίδευσης, προκειμένου να τους δοθεί η δυνατότητα υποβολής αίτησης στα προγράμματα πιστοποίησης Α' επιπέδου.

Υπενθυμίζουμε ότι στον Οδηγό Ενημέρωσης Εκπαιδευτικών περιλαμβάνεται υλικό σχετικά με τη διαδικασία πιστοποίησης, τον τρόπο απόκτησης κωδικών για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής, οδηγίες χρήσης του υπολογιστικού περιβάλλοντος πιστοποίησης, καθώς και ένα δείγμα τεστ και ερωτήσεων της εξέτασης. Για τυχόν απορίες σχετικά με τη διάθεση κωδικών κλπ. οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί μπορούν να απευθύνουν ερωτήματα στην Υπηρεσία Help Desk B' Επιπέδου, συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική φόρμα που διατίθεται στον παρόντα κόμβο: http://b-epipedo2.cti.gr/ (Επιλογή: «ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ» -> «HELPDESK» στο οριζόντιο μενού επιλογών στο πάνω μέρος της σελίδας).

Τρίτη, 1 Μαΐου 2012

Τομογραφίες εγκεφάλου προβλέπουν ποιες διαφημίσεις είναι αποτελεσματικές

Οι διαφημιστικές εταιρείες δαπανούν τεράστια ποσά ρωτώντας ομάδες εθελοντές ποια είναι τα γούστα τους και ποιες διαφημίσεις θα έβρισκαν πιο ελκυστικές. Φαίνεται όμως ότι υπάρχει μια πιο αποτελεσματική τακτική, σύμφωνα με ερευνητές που μπόρεσαν να προβλέψουν τις αντιδράσεις του κόσμου εξετάζοντας εγκεφαλικές τομογραφίες.

Οι τομογραφίες, αναφέρει η ερευνητική ομάδα στην επιθεώρηση Psychological Science, πραγματικά δείχνουν να μπαίνουν στο μυαλό του καταναλωτή, αφού είχαν μεγαλύτερη προβλεπτική ισχύ ακόμα και από εκτιμήσεις των ίδιων των εθελοντών που εξετάστηκαν.

Με άλλα λόγια, οι διαφημιστές ίσως θα ήταν σκόπιμο να μην ρωτούν τη γνώμη του κόσμου, αλλά να κοιτάζουν απευθείας στον εγκέφαλο των αποδεκτών τους.

Η Δρ Έμιλι Φολκ, νευροεπιστήμονας του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν στο Άν Άρμπορ, μελετούσε εδώ και χρόνια το ρόλο του μέσου προμετωπιαίου φλοιού, μιας περιοχής στο πρόσθιο μέρος του εγκεφάλου που ειδικεύεται σε ανώτερες νοητικές λειτουργίες.

Η δραστηριότητα αυτής της περιοχής, εξηγεί ο δικτυακός τόπος του Science, δείχνει να αυξάνεται όταν ένα άτομο ταυτίζεται με αυτό που βλέπει ή αναγνωρίζει την αξία του για τον εαυτό του.

Σε προηγούμενη μελέτη της, η Δρ Φολκ είχε δείξει ότι η καταγραφή της δραστηριότητας στον μέσο προμετωπιαίο φλοιό μπορούσε να προβλέψει ποιοι εθελοντές θα επηρεάζονταν από ένα διαφημιστικό μήνυμα για τη χρήση αντηλιακού.

Αυτή τη φορά, η Φολκ και οι συνεργάτες της ήθελαν να εξετάσουν αν μπορούσαν να προβλέψουν την αντίδραση της ευρύτερης κοινής γνώμης εξετάζοντας έναν μικρό αριθμό εθελοντών.

Ζήτησαν λοιπόν από 30 καπνιστές που ήθελαν να κόψουν το κάπνισμα να υποβληθούν σε λειτουργική μαγνητική τομογραφία (fMRI) την ώρα που παρακολουθούσαν τηλεοπτικά σποτ κατά του τσιγάρου.

Όταν κλήθηκαν να βαθμολογήσουν αυτά τα σποτ ως προς την πιθανή αποτελεσματικότητά τους, οι εθελοντές έκριναν ότι το καλύτερο ήταν αυτό που έδειχνε μια γυναίκα να πηδάει από το παράθυρο για να πιάσει ένα αναμμένο τσιγάρο που έπεσε στο δρόμο.

Ωστόσο η ανάλυση της εγκεφαλικής τους δραστηριότητας έδινε διαφορετική εικόνα: ο εγκέφαλος των εθελοντών αντιδρούσε περισσότερο σε ένα βίντεο με μαριονέτες, το οποίο μάλιστα οι εθελοντές είχαν αξιολογήσει ως το λιγότερο αποτελεσματικό.

Η μεγάλη έκπληξη ήρθε όταν οι ερευνητές κάλεσαν τις αρμόδιες αρχές και ρώτησαν πόσοι άνθρωποι είχαν καλέσει στην ειδική γραμμή βοήθειας για τη διακοπή του καπνίσματος, στην οποία παρέπεμπαν οι διαφημίσεις.

Τα στοιχεία που είχε συγκεντρώσει τις υπηρεσίες επιβεβαίωσαν τις τομογραφίες και διέψευσαν τις δηλώσεις των εθελοντών: το βίντεο με τις μαριονέτες είχε οδηγήσει σε αύξηση των κλήσεων κατά 32 φορές, ενώ το βίντεο με τη γυναίκα που πηδάει τις αύξησε κατά μόλις 2,3 φορές.

Η αλήθεια είναι ότι η μελέτη της Δρ Φολκ πραγματοποιήθηκε σε σχετικά μικρό δείγμα εθελοντών και δεν εξέτασε τον πιθανό ρόλο άλλων περιοχών του εγκεφάλου.

Τα αποτελέσματα ήταν όμως τόσο εντυπωσιακά ώστε η ερευνητική ομάδα θα επιχειρήσει τώρα να προβλέψει ποιες ταινίες θα έχουν εμπορική επιτυχία εξετάζοντας εθελοντές την ώρα που βλέπουν τα τρέιλερ.

Πηγή: Newsroom - ΔΟΛ

Nέες θέσεις εργασίας για το πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι»

Tο πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι θα συνεχίσει απρόσκοπτα την υλοποίησή του» διαβεβαιώνει το υπουργείο Εργασίας, αναφέροντας ότι με το νέο πρόγραμμα που προωθείται θα καλυφθούν 70.000 επιπλέον ωφελούμενοι και θα δημιουργηθούν 5.000 νέες θέσεις εργασίας πέραν των υφιστάμενων σήμερα στους Δήμους.

Το υπουργείο αναφέρει σε σχετική του ανακοίνωση ότι αφού επεξεργάστηκε συστηματικά τους τελευταίους δέκα μήνες το πρόγραμμα, «κατάφερε όχι μόνο να το διατηρήσει για τους 60.000 ωφελούμενους και να διασφαλίσει τους εργαζόμενους στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, αλλά κατάφερε και την επέκταση σε 70.000 νέους ωφελούμενους για τους οποίους τα κριτήρια είναι διαφορετικά (ηλικία και άλλα) μιας και το νέο πρόγραμμα αφορά ασφαλισμένους στα Ταμεία που θα καλυφθούν με διαφορετικούς όρους από εκείνους που αφορούν τους 60.000 του υφιστάμενου προγράμματος».

Για τα δύο προγράμματα έχει διασφαλιστεί συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και έχει αποσταλεί στην αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή το σχέδιο της νέας σύμβασης, ενώ έχει επέλθει συμφωνία η οποία αναμένεται να υπογραφεί τις αμέσως επόμενες ημέρες.

Πηγή: Το Βήμα

Απονεμήθηκαν τα Κρατικά Βραβεία Λογοτεχνίας για το 2011


Τα Κρατικά Βραβεία Λογοτεχνίας για το 2011 δόθηκαν τη Δευτέρα στο Μουσείο Μπενάκη με την επιτροπή να απομένει συμβολικά το Μεγάλο Βραβείο Γραμμάτων στον ποιητή Ντίνο Χριστιανόπουλο, παρά το ότι ο ίδιος είχε αρνηθεί οποιαδήποτε βράβευση.

«Για τον Ντίνο Χριστιανόπουλο το να είσαι "εναντίον" είναι καταστατική συνθήκη, αποτελεί το καθεστώς που ορίζει τον άνθρωπο του πνεύματος. Δεν απασχόλησε την επιτροπή λογοτεχνικών βραβείων αν ο Χριστιανόπουλος θα δεχόταν το μεγάλο βραβείο των γραμμάτων, αλλά αποκλειστικά και μόνο αν η πολιτεία όφειλε να τον τιμήσει με αυτό, και η επιτροπή έκρινε πως όφειλε να τον τιμήσει με αυτό», επισήμανε ο Δημήτρης Καργιώτης, μέλος της επιτροπής.

«Ο Ντίνος Χριστιάνοπουλος είναι μια φυσιογνωμία που χαρακτήρισε μια εποχή και αποτελεί αδιαμφισβήτητα ένα κεφάλαιο των γραμμάτων μας» πρόσθεσε.

Ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, Παύλος Γερουλάνος, απένειμε ο ίδιος τα βραβεία και σημείωσε πως η σύνθεση των επιτροπών των βραβείων ανανεώθηκε ριζικά, «κάνοντας τες πιο πλουραλιστικές και στελεχώνοντας τες με τους κατάλληλους ανθρώπους».

«Πριν από δυο χρόνια μιλήσαμε πρώτη φορά για φιλαναγνωσία και χαίρομαι γιατί σήμερα πια τρέχει στο ΕΣΠΑ το μεγαλύτερο πρόγραμμα φιλαναγνωσίας που έχει γίνει ποτέ για τα ελληνικά σχολεία, έτσι ώστε τα παιδιά και οι έφηβοι να δουν εντελώς διαφορετικά το λογοτεχνικό βιβλίο. Επιπλέον, για πρώτη φορά η πολιτεία στήριξε με υποτροφίες λογοτέχνες που έκαναν τα πρώτα τους βήματα και έδωσε το βήμα για να προβάλλουν τη δουλειά τους» σημείωσε ο κ. Γερουλανός πριν απονείμει το Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Συγγραφέα εξ ημισείας, στον Μιχάλη Γεννάρη για το βιβλίο του «Πρίγκιπες και δολοφόνοι» και στον Θοδωρή Ρακόπουλο για το βιβλίο του «Φαγιούμ».

«Εύχομαι αυτό το παράτολμο μεταφραστικό πείραμα να μην ατυχήσει» ανέφερε στην κατάμεστη αίθουσα, στο δεύτερο όροφο του μουσείου Μπενάκη, ο Δημήτρης Μαρωνίτης για τη μετάφραση στο «Ιλιάς του Ομήρου», για το οποίο τιμήθηκε με το βραβείο Απόδοσης Έργου της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας στα Νέα Ελληνικά.

Οι βραβευθέντες
  • Βραβείο Μυθιστορήματος: Θωμάς Κοροβίνης για το «Γύρο του Θανάτου»
  • Βραβείο Διηγήματος- Νουβέλας: Χρήστος Οικονόμου για το «Κάτι θα γίνει, θα δεις»
  • Βραβείο Ποίησης: Γιώργος Μαρκόπουλος για τον «Κρυφό Κυνηγό»
  • Βραβείο Δοκιμίου Κριτικής: εξ ημισείας στη Γεωργία Γκότση για το βιβλίο της «Η Διεθνοποίησις της φαντασίας» και στη Βενετία Αποστολίδου για το «Τραύμα και Μνήμη».
  • Βραβείο Μαρτυρίας- Βιογραφίας- Χρονικού- Ταξιδιωτικής Λογοτεχνίας: Γιώργος Θεοχάρης για το «Δίστομο- 10 Ιουνίου 1944. Το ολοκαύτωμα».
  • Απόδοση έργου Ξένης Λογοτεχνίας σε Ελληνική Γλώσσα: Άρης Μπερλής για το συγγραφικό έργο «Βενετία» της Τζαν Μόρις.
  • Βραβείο Απόδοσης Έργου Ελληνικής Λογοτεχνίας σε ξένη γλώσσα: εξ ημισείας ο Πίτερ Τζέφρις και η Κάρμεν Βιλέλα για μετάφραση του Κωνσταντίνου Καβάφη και του Εμμανουήλ Ροΐδη, αντίστοιχα
  • Βραβείο Παιδικού Λογοτεχνικού Βιβλίου: Χρήστος Μπουλώτης
  • Βραβείο Εφηβικού- Νεανικού Λογοτεχνικού Βιβλίου: Μαρία Παπαγιάννη
  • Βραβείο Εικονογραφημένου Παιδικού Βιβλίου: Αντώνης Παπαθεοδούλου και Μυρτώ Δεληβοριά
  • Βραβείο Βιβλίου Γνώσεων για Παιδιά: Άλκηστη Χαλίκια. 
Πηγή: Newsroom - ΔΟΛ